mån 07 jan 2013, 21:51#203142Hej! Har haft funderingar på att bygga om taket på traktorn (valtra 6350) till ett tak liknande det som säljes som extrautrustning hos valtra. Detta för att förbättra sikten då jag kör kranen. Nu har bygget börjat!
Verkstan
Bygge av skogstak till valtra
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in TS

tis 08 jan 2013, 08:20#203195Snyggt vilket jobb du lägger ner. vi måste få se bilder på när det är färdigt
tis 08 jan 2013, 09:50#203205Mkt kul!
Caterpillar 312B/Moretens/Kesla40LFe/Wood-Mizer LT15/Chevrolet/New Holland T5030 Ford 7610/Patruuna/Fransgård/Polaris/Stihl/Palax/Kemppi. Ha alltid en pulversläckare i närheten.
tis 08 jan 2013, 21:47#203347Tack för visat intresse!
det kommer självklart att komma upp bilder på när allt är klart
här är lite bilder sen tidigare idag :
det kommer självklart att komma upp bilder på när allt är klart
här är lite bilder sen tidigare idag :
TS
ons 09 jan 2013, 16:36#203467Det blir säkert riktigt bra!
Det är inga problem med säkerheten?
Tänker på att det brukar pratas om att man inte får göra åverkan på hytten, eller det är kanske bara på "buren"?
Det är inga problem med säkerheten?
Tänker på att det brukar pratas om att man inte får göra åverkan på hytten, eller det är kanske bara på "buren"?
Valmet 6600 TwinTrac -95, Moheda 155 4WD -01, Cranab 580 Combi 9,2m, eget hydraulsystem.
ons 09 jan 2013, 20:45#203516Ja tackar
Sikten hoppas vi kommer förbättras markant, då man slipper sitta med krökt nacke och titta genom endast bakrutan.
Det där med säkerheten, det vi gjort med taket ska inte ha försvagat något, men om det är godkänt eller ej vet jag inte. Vi har gjort fyra svettsar i hyttramen iaf, detta för att fästa påbyggnaden
Sikten hoppas vi kommer förbättras markant, då man slipper sitta med krökt nacke och titta genom endast bakrutan. Det där med säkerheten, det vi gjort med taket ska inte ha försvagat något, men om det är godkänt eller ej vet jag inte. Vi har gjort fyra svettsar i hyttramen iaf, detta för att fästa påbyggnaden
TS
ons 09 jan 2013, 20:54#203518lite av det som gjorts idag :
TS
ons 09 jan 2013, 21:39#203540När du är klar så kommer du att ha en hel rad kunder härifrån forumet
Blir ju skitfint
Blir ju skitfint
Det är så skönt att inte göra någonting... och få vila ut efteråt!
The problem is not the problem, the problem is your attitude about the problem.
-Captain Jack Sparrow
The problem is not the problem, the problem is your attitude about the problem.
-Captain Jack Sparrow

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar