Verkstan

Ultraljudstvätt

36 inlägg 52237 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Ultraljudstvätt

axwell  
#211564
Niking skrev:Effekt: 100 W
Finmaskig trådkorg art.nr: 1551041
Frekvens: 40 Hz
Lock: Ja
Max temperatur: 70 grader C
Mått LxBxH mm: 290x168x288
Uppvärmning: Ja
Vikt kg: 5,0
Volym: 4,0 liter


Effekt 100 Watt som skulle inkludera värme, ingen risk att 70 grader överskrids.
Om hela effekten kan användas till värme skulle det ta mer än 2 och en halv timme, inga förluster frånräknade. I praktiken skulle 70 grader troligen aldrig nås.

Jag är inte säker på effekten i Biltemas; runt 150 Watt (?)på den nyare modellen

Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Avatar Fallback

Re: Ultraljudstvätt

gogge  
#212683 Kör själv med Kjelles tvätt. Använder kokande vatten å en skvätt Yes plus en skvätt ättika
Det för att få bort kalk å den typen av smuts.
Är det bara oljiga saker räcker Yes gott.
Hur som helst, tvätten som Kjelles säljer klara gott kokande vatten. Å är riktigt bra maskin.
Har då jämfört med jobbet som har en ca 10.000:- tvätt. Visst man får köra några gånger i kjelletvätten men den är klart prisvärd. Tror ja gav ca 400:- för den.

Avatar Fallback

Re: Ultraljudstvätt

Robertberg  
#213966
Niking skrev:Obantteg! Varför har du knappt använt din ultraljudstvätt?
/Niklas


Tycker den är för klen!
Fast å andra sidan har jag inte använt de knepen som gogge skriver här över, hmm, kanske borde ge den några försök till! :)

   TS
Användarvisningsbild

Re: Ultraljudstvätt

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#214049
obantteg skrev:
Niking skrev:Obantteg! Varför har du knappt använt din ultraljudstvätt?
/Niklas


Tycker den är för klen!
Fast å andra sidan har jag inte använt de knepen som gogge skriver här över, hmm, kanske borde ge den några försök till! :)


OK!
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Ultraljudstvätt

gogge  
#214058 När det ändå har varit uppe de här med andra vätskor i tvätten så kanske man ska flika in med ett litet tips att kunna använda en plastpåse & saken man ska tvätta å tex kristallolja det för att inte "slabba ner" tvätten.
Jag vet andra som kört den varianten med lite varierande resultat.
Så där kan man labba lite om man vill.
Man ska dock komma ihåg att tvättens jobb är ju att ta vid när man själv inte når smutsen rent mekaniskt.

Avatar Fallback

Re: Ultraljudstvätt

Robertberg  
#214100 Ett glaskärl istället för plastpåse ska också fungera!

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).