Verkstan

Plugga hydraulslangar

17 inlägg 6005 visningar 2 följer Svara, dela mm...  
Enskede Hydraul
Användarvisningsbild

Re: Plugga hydraulslangar

HannuRöj  
#809842Även rörkoppling är vanlig på grävmaskinerna.
Är det inte 32mm nyckel på 20mm rör också.. 🤔
Rörkoppling kan i varje fall identifieras av bokstavet S på mutterändan.
Tror typen light serie används inte på din maskin, men då är stanssat L på dom, och nyckeln är något mindre dvs muttern är med tunnare vägg.

Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner

Re: Plugga hydraulslangar

busholle  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
Mangan skrev:
busholle skrev:Finns koniska gummipluggar för ändamålet som man enkelt trycker i kopplingen.

De är rätt så dyra, och skall man täta både block o slang blir det minst 34 stycken. Och ett 4-pack kostar 99 + moms. 😥

https://pk-produkter.se/kemikaliehanter ... ck-76-4325

Är detta rätt storlek? Nyckelvidd 32-36mm på muttrarr, ingen aning annars vad det är för koppling.

Jo det får anses vara rätt storlek. 23mm är betydligt mer än du behöver men de mindre pluggarna är max 10mm och det är istället för lite.

Hydroscand och hydraspecma verkar sälja skyddslock och det hade jag i så fall köpt till ventilpaketet och gummiproppar till slangarna. Anledningen till det är att skyddslocken är smidigare när du ska jobba med ventilpaketet och propparna är vettiga för framtiden då de passar det mesta du behöver demontera i framtiden.
Skyddslocken behöver du dock köpa för rätt gänga. Skulle jag gissa på något så har du troligen 3/4 kopplingar på de som är 32-36mm i nyckelvidd.

Annons:
Arevo
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).