Phantom skrev:Kanske är enklare att söka efter andra oljor med samma spec som oljan du söker. Du kan i stort sett använda vilken annan olja som helst så länge spec följs, och det kanske finns i din närhet.
massa-ved skrev:Har du nåt namn på den som svarade på ditt mail?
totte skrev:Jag frågar mig, varför inte hälla i en bra syntetolja av modernt snitt, den överträffar allt annat som du kan hälla i traktorn och finns på varje mack.
axwell skrev:massa-ved skrev:Har du nåt namn på den som svarade på ditt mail?
Han heter:Urban Nilsson, Energichef, verkar verka(!) i Lidköping.
På de internationella sidorna står det ofta "fluid" men de brukar ändå behålla förkortningen "UTTO" men "UTTF" ska väl inte heller vara något problem att tyda.
Du nämnde att Gulfs STOU -olja även kan användas i Power Shift trans. Gäller det med säkerhet även när man har en gemensam tank för transmission, slutväxel och hydraulsystem? Någon kallar det det för "lågbudget" trots att det är så vanligt bland existerande traktorer.totte skrev:Jag frågar mig, varför inte hälla i en bra syntetolja av modernt snitt, den överträffar allt annat som du kan hälla i traktorn och finns på varje mack.
På den Shellmack jag jag kollade är priset 2300 kr/20 lit, lev. tid 11-14 dagar och har enl uppg. inte lägre visk. än mineral 5w-30 vid sträng kyla.
massa-ved skrev:Huvudkontoret är i Lidköping.
De sålde Shells olja förut gick över till OKQ8 förra året.
Enligt produktkatalogen är det så, blev lite vissa våtlameller ska inte tåla STOU.
Ska kolla det lite nogrannare.
kisaved skrev:finns i Tingsryd på Börjes, de har hydraulikolja med , på stallbacken , som affärn heter