mån 03 jun 2013, 11:55#227635
"Eftersom dagens nya arbetskraft har en ganska god koll på sina rättigheter kommer antagligen många av facken försvinna inom sinom tid."
Du kan inte ha mer fel, dagens unga har tyvärr noll koll! Jag vet för jag har arbetat med ungdomar bl a i ett företag där det inte betalades in någon tjänstepension eller ens fanns ett vettigt försäkringsskydd. De var så nöjda så för de fick ju högre lön om de inte "bråkade". Något som också var helt fel för den lön de fick gav inget utrymme alls för egna pensionsavsättningar.
Själv förlorade jag nästan tio års inbetalningar till tjänstepensionen på den skitfirman, tyvärr hittade jag inget alternativ under den tiden. Etfer att fått ta emot en hel del skit och dumheter lyckades jag övertala ägarna till att skriva ett hängavtal så det ordnade sig tillslut. Själv lyckades jag dock då finna annat att göra.
Det har också varit mängder med program i tv om tillfälliga jobb och sommarjobbare i olika tjänsteyrken och deras orättvisa villkor. Ungdomarna själva kommer ingen vart så tyvärr behövs facken nu i lika hög grad som förr.
Jag är inte fackansluten men att det ska betalas pensioner och försäkringar är en självklarhet som många "ansvarsfulla" företagare struntar i. Detta oskick får dessa ungdomar betala den dag de skadas eller fyller 65.
DO, blir förbannad bara jag tänker på skitstövlarna.