#67945Har provat stihl ,oregon och nu har jag HVA filar men dom verkar vara skiftande kvalite på en del är som att fila med ett rundgärn tar inget....Oregon tycker jag är bäst
Skogsröjning
Vilket Märke på filarna har ni
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in TS

#90552Ja finns väll ingen som kan säga när du ska byta fil
Det märker man ju efter ett tag att inte det händer något då du filar
Men har du fil av dålig kvalitet så byter du oftare,,Hade HVA filar i höstas och en del av dom verkade slö redan första gången
Det märker man ju efter ett tag att inte det händer något då du filar
Men har du fil av dålig kvalitet så byter du oftare,,Hade HVA filar i höstas och en del av dom verkade slö redan första gången
NH TN 65D,Moheda 7ton k70 kran,
Hsq 346xpg,350,252rx,Stihl MS241c, fs480,
Lynx 5900, Sno-tric SC1-68, MF 35 med Trima 800
Hsq 346xpg,350,252rx,Stihl MS241c, fs480,
Lynx 5900, Sno-tric SC1-68, MF 35 med Trima 800
#90555själv kör vi med oregon storpack, att köpa hvas 2 pack filar blir väldigt dyrt i längden...
vi brukar byta efter några veckor, ännu tidigare om det blivit mycket stensågning... sen när man kör med filmall är det viktigt att man snurrar runt filen så att man använder hela filen och inte bara halva...
vi brukar byta efter några veckor, ännu tidigare om det blivit mycket stensågning... sen när man kör med filmall är det viktigt att man snurrar runt filen så att man använder hela filen och inte bara halva...
Skogsvårdsentreprenör i norr
#90559kör nästan bara med Vallorbe eller Oregon (deras filar görs av Vallorbe) tycker dessa har varit bäst av dom märken jag provat , Hva, Öberg, Pferd och några andra udda saker 
Stihl's tycker jag också är toppen men dom brukar vara lite dyra ,,,,,,,,

Stihl's tycker jag också är toppen men dom brukar vara lite dyra ,,,,,,,,
346xpg "woods ported" 372xpg "woods ported"
394xpg "lätt-trimmad"
394xpg "lätt-trimmad"
#96103skogma har haft dom har jag för mig, jag har köpt mina via en bekant så jag har inte så god koll om jag skall vara ärlig 
men oregons filar görs av vallorbe så köp dom, dom köper jag oftast nu för tiden
men oregons filar görs av vallorbe så köp dom, dom köper jag oftast nu för tiden
346xpg "woods ported" 372xpg "woods ported"
394xpg "lätt-trimmad"
394xpg "lätt-trimmad"
#99791Hva filarna måste vara kinaskit,pferd finns ej längre i stockholm,men jag har en packe ÖBERGARE kvar, tittar på och klappar dom ibland he he he.
#105091Kör en hel del med "Nicholson" filar från "Cooper Tools".
Luna är åf för dem i Sverige,,,,
Luna är åf för dem i Sverige,,,,
Skogshuggarn
Det är så roligt att leva, för då får en si hur det går.
Det är så roligt att leva, för då får en si hur det går.

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).