Skogsröjning

Röja lövbackar

2 inlägg 1247 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Röja lövbackar

caton  
#830992 Hej! Håller på att röja kanter mot åkrar men även tänkt gå igenom några hektar "Ekbackar" växer även björk..tall asp..mm där men är bra med fina sparbanks ekar där. Är väldigt bergbundet så är inte produktion som är mening.
Detta är ett NS bestånd enligt skogsbruksplanen..men nu till frågan..det är massor med ekar och aspar på mellan 0,5-2 meter hur ska man tänka här..är ju perfekt foder till viltet samtidigt som det inte ser så vackert ut. Hur hade ni gjort?



   TS
Stihl batteritrimmer
Användarvisningsbild

Re: Röja lövbackar

Vildmark  
#831037 På min kompis mark som jag röjer är det massvis med småekar som är betade av dovvilt. Vi har pratat om att hägna runt vissa ekar så de kan gå upp och bli träd. Övriga ekar får väl vara 50-80cm höga och fungera som foder. Detta är i skogen men hade jag röjt kring åkermark så hade jag nog rensat bort det mesta och endast sparat remsor eller knippen här och där för fåglar och harar. Öppen mark ger gräs, örter mm

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).