Det är en gammal Toro 826 från 70-talet, har försökt kolla om allt löper som det ska i växelhuset men det är lite svårt när man aldrig har sett en sån kostruktion. Det är alltså drivning med ett gummibelagt hjul, inga riktiga växlar.
Slungan går alltså bakåt i Neutral och R, men felet började med att N och R bytte plats
Som jag fattar det så är det ingen annan skillnad i N och R lägena än att i N ska drivhjulet lyftas bort från svänghjulet, men hur?
Framåtväxlarna fungerar men spaken går bara halvvägs i spåret i panelen och jag tror nog att det också har kommit i samma veva som backmysteriet. Idag slirade friktionshjulet och slungan drev inte alls när det blev mjukt underlag, på hårt gick det bra.
Vet inte om hjulet trycks mot svänghjulet hårt nog.
Har vi nån kunnig här som kan upplysa mig om växlarnas funktion, väldigt gärna med en bild!
Bra slunga annars, visst skulle den må bra av lite bantning och avgassmällarna skickar upp hjärtat i halsgropen ibland men sånt är ju bara karaktärsdrag