masterchief skrev:Värnamo har utbildningar.
http://www.lj.se/index.jsf?nodeId=24601&nodeType=12
amcore skrev:Hej alla!
är första gången jag besöker och skriver i detta forum och hoppas nu jag skriver på rätt tråd!
jag har tänkt att gå kurs i skogsmaskins körning, dvs skotare och skördare med grundläggande information för att kunna få ett välbetalt jobb.. men vart kan man gå sånt? vet att det finns en i alfta i söderhamn, men finns det på fler ställen? vad kostar sånt? hur lång tid är kurserna på osv?
är tacksam för all information jag kan få av er alla
tack på förhand
huggarn82 skrev:amcore skrev:Hej alla!
är första gången jag besöker och skriver i detta forum och hoppas nu jag skriver på rätt tråd!
jag har tänkt att gå kurs i skogsmaskins körning, dvs skotare och skördare med grundläggande information för att kunna få ett välbetalt jobb.. men vart kan man gå sånt? vet att det finns en i alfta i söderhamn, men finns det på fler ställen? vad kostar sånt? hur lång tid är kurserna på osv?
är tacksam för all information jag kan få av er alla
tack på förhand
kolla in skogstekniska det är bästa skolan som finns för där är det riktiga intruktörer o tekniker som jobbar, dom på vanliga skogsskolor ger jag inte mycket för, det är alldeles för efterblivet, men på skogstekniska är det alltid det senaste som gäller för dom skolar in JD s kunder på nya maskiner så dom är ganska bra uppdaterade
Skogsluffarn skrev:Oftas har många naturbruksgumnasier som har skogsutbildning på gymnasie nivå även Ky utbildning - (Kvalificerad Yrkesutbildning).
Ex min gamla skola där jag gick i Svenljunga så hade de 20 veckors kurs. Det var en hög intensiv kurs med skolstudier och hemma studier, och då för du ungefär utbildnings som de gymnasie elever som tar studenten idag från skogslinjer...fast du slipper svenskan, matematik och de delarna.