Före och efter jobbet

Elen blir nästan gratis

14537 inlägg 903729 visningar 89 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Elen blir nästan gratis

Rotvältaren  
Alvarsson skrev:
Rotvältaren skrev:
Alvarsson skrev:Läs utredningen! Där framkommer det att vi skattebetalare kan bli rånade på dessa pengar. Alla kan ha fel, men du upprepar fel gång på gång.

Men var i utredningen omtalas rån av skattebetalarna? För det kan väl inte vara så att du hittar på igen?

Framgår klart och tydligt i utredningen!

Men var i utredningen framgår det klart och tydligt att skattebetalarna skall rånas?

Elmia

Alvarsson  
#867993 Du får läsa på så kanske bara kanske förstår du.

Alvarsson  
#867994 I morgon billig el i hela landet ca 12 öre/kwh. Vindkraften levererar.

Användarvisningsbild

Rotvältaren  
Alvarsson skrev:Du får läsa på så kanske bara kanske förstår du.

Du kan alltså inte redogöra med källhänvisning för dina påståenden.

Alvarsson  
#867998 Var glad nu för att vi har billig el och att vindkraften levererar!

Användarvisningsbild

Rotvältaren  
Alvarsson skrev:Var glad nu för att vi har billig el och att vindkraften levererar!

Du kan alltså inte redogöra med källhänvisning för dina påståenden, istället försöker du byta ämne. Nåja. det räcker för min del, tror de flesta insett att dina påståenden om räntefria lån, subventioner på 600 miljarder, att staten ska stå för 75% av kostnaderna och att staten ska råna skattebetalare är nonsens och hittepå.

Alvarsson  
#868003 Det har jag gjort åtta gånger i dag, men vi tar den för sista gången, Mats Dillens utredning!

tallen100  
Alvarsson skrev:Var glad nu för att vi har billig el och att vindkraften levererar!

Alla som har sett en elräkning begriper att elen inte är billig, på gamla goda kärnkrafttiden var det betydligt billigare.
Inbilla dej inte att några andra än dina jämlikar går på tramset om den billiga elen.

Alvarsson  
#868008 Elen i dag och i morgon är mycket billigare än på gamla kärnkraftstiden Sedan att vi röstar dram politiker som kraftigt höjer elskatten, är för sorgligt!

Användarvisningsbild

Rotvältaren  
Alvarsson skrev:Det har jag gjort åtta gånger i dag, men vi tar den för sista gången, Mats Dillens utredning!

I den rapporten skrivs inte ett ord om räntefria lån, inte heller om 600 miljarder i subventioner eller om statligt rån av skattebetalare. Men det har redan de som läst rapporten insett förutom du då eftersom du inte tycks begripa vad du läser.

Alvarsson  
#868012 vindkraft och solenergi pressar ner elpriset i Tyskland.
https://growsverige.se/2025/01/16/vindk ... -tyskland/
Senast redigerad av Alvarsson tor 16 jan 2025, 16:38, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Rotvältaren  
tallen100 skrev:

Alla som har sett en elräkning begriper att elen inte är billig, på gamla goda kärnkrafttiden var det betydligt billigare.
Inbilla dej inte att några andra än dina jämlikar går på tramset om den billiga elen.

Nej elen från PFAS-strösslarna blir inte billig eftersom den saknar självändanmål och måste exporteras vilket i sin tur leder till att det blir tvunget att imporera ett högre elpris i de elområden som ligger längre bort från snurraiblandskrotet.

Användarvisningsbild

Rotvältaren  
Alvarsson skrev:vindkraft och solenergi pressar ner elpriset i Tyskland.
https://growsverige.se/2025/01/16/vindk ... -tyskland/

Jaså du säger det...
https://www.energinyheter.se/20250116/3 ... ste-sankas

Nya elpriszoner – Bayern riskerar kostnadschock
https://www.energinyheter.se/20250115/3 ... tnadschock

Alvarsson  
#868015 Yes, allt enligt den av mig delade artikel.

Användarvisningsbild

Rotvältaren  
Alvarsson skrev:Yes, allt enligt den av mig delade artikel.

Ja kostnadschocken som Bayern riskerar orsakas av just PFAS-strösslarna som påstås pressa elpriset.

Annons:
FTG skogsvagnar
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).