Före och efter jobbet

Elen blir nästan gratis

13070 inlägg 768871 visningar 85 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Elen blir nästan gratis

Rotvältaren  
Alvarsson skrev:Det är ju inte lätt att ge källanvisning på något som inte finns.

Nej någon källhänvisning finns ju inte eftersom det är dina egna fantasier och hittepå.

Elmia

Alvarsson  
#854942 Ja nu vad du som påstod att det byggdes kärnkraft i en mängd olika länder. Helt utan källanvisningar.

Användarvisningsbild

Rotvältaren  
Alvarsson skrev:Ja nu vad du som påstod att det byggdes kärnkraft i en mängd olika länder. Helt utan källanvisningar.

Nej jag påstod inte, jag redogjorde fakta.

Men du kanske kan fråga någon vuxen som kan hjälpa dig använda Google?

https://world-nuclear.org/information-l ... -worldwide

Hur var det nu med källhänvisning till att det inte byggs kärnkraft i västvärlden? Nej men visst ja, det var ju dina egna fantasier och hittepå.

Alvarsson  
#854949 Det du påstod var dessutom fel!

Användarvisningsbild

Rotvältaren  
Alvarsson skrev:Det du påstod var dessutom fel!

Som vanligt utan källhänvisningar.

Alvarsson  
#854989 Skåne tar tag i problemen, när inget händer i Stockholm.
https://growsverige.se/2024/09/07/skane ... na-hander/

Alvarsson  
#855010 Billig el i hela landet hela helgen. Satanstur vi inte har nybyggt kärnkraft det hade kostat skattebetalarna skjortan

gurka  
Alvarsson skrev:Billig el i hela landet hela helgen. Satanstur vi inte har nybyggt kärnkraft det hade kostat skattebetalarna skjortan

Bor du nära en vindkraftspark?
😀

"Människans hjärna är full av mikroplaster
Mikroplaster sprids överallt i världen och lagras i våra kroppar. Av plasten människor får i sig tycks hjärnan lagra mer fragment än andra stora organ, visar en ny studie."

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/stud ... kroplaster

Användarvisningsbild

Rotvältaren  
#855023 Så dyrt blir alternativet till ny kärnkraft: ”Svårt att se att det skulle bli billigare”

https://www.affarsvarlden.se/reportage/ ... -billigare

Tor R  
gurka skrev:
Alvarsson skrev:Billig el i hela landet hela helgen. Satanstur vi inte har nybyggt kärnkraft det hade kostat skattebetalarna skjortan

Bor du nära en vindkraftspark?
😀

"Människans hjärna är full av mikroplaster
Mikroplaster sprids överallt i världen och lagras i våra kroppar. Av plasten människor får i sig tycks hjärnan lagra mer fragment än andra stora organ, visar en ny studie."

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/stud ... kroplaster
Tror du att han kan ha blivit utsatt för mikroplaster, eftersom hans hjärna är en plastärta?

Alvarsson  
#855056 Äsch du är bara sur för att du har en pesetasvaluta.

Användarvisningsbild

Rotvältaren  

Som vanligt helt utan källhänvisning.

Alvarsson  
#855065 Jag trodde du var så pass så du kunde hitta fram till elpriserna. Ok, jag hade för höga tankar om dig.

jannee  
#855068 Alvarsson DU påstår att elpriset är väldigt lågt idag.
På ett sätt äger det säkert sin riktighet.
MEN förklara gärna för mig och alla andra hur det ska komma oss elkunder till godo.
Har själv EON som både nätägare men även som leverantör av elen.
Jag får inte alls strömmen för det s.k. spotpriset, trots att i mitt avtal står att jag ska få betala spotpris.
Finns det TVÅ helt olika spotpriser eller varför blir SJÄLVA strömmen MÅNGA ören dyrare.
Berätta gärna hur jag ENDAST ska behöva betala det spotpris som du hänvisar till.
En annan fråga
Vilka strömleverantörer får ENDAST spotpriset ?
Du ska inte försöka inbilla mig att någon över huvud taget säljer ström för detta pris eller t.o.m. betalar för att bli av med sin ström.
Förklaragärna hur det i själva verket ligger till innan du påstår att själva strömmen är så enormt billig - FÖR DET ÄR DEN NÄMLIGEN INTE.
PS: Jag har TIMDEBITERING - har ALDRIG märkt av något MINUSPRIS

Användarvisningsbild

Rotvältaren  
Alvarsson skrev:Jag trodde du var så pass så du kunde hitta fram till elpriserna. Ok, jag hade för höga tankar om dig.

Du kräver källhänvisning i varje inlägg jag skriver. Nu vill jag se källhänvisning till dit påstående att nybyggd kärnkraft hade kostat skattebetalarna skjortan. Men det är tydligen för mycket begärt.

Annons:
Farma LF8 Tour
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).