Före och efter jobbet

Elen blir nästan gratis

13213 inlägg 776736 visningar 85 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Elen blir nästan gratis

Rotvältaren  
Alvarsson skrev:Jag hänvisar till mitt tidigare inlägg.

Du hänvisar till ditt tidigare svammel. Bra då vet vi. Du svamlar som vanligt.

Elmia

Alvarsson  
#847409 I stället för tjafs, info om planerad satsning på förnybar energi på Shetland.
https://www.vindkraftsnyheter.se/202406 ... a-shetland

Användarvisningsbild

Rotvältaren  
#847412 Med sol och vindkraft minskar vårt beroende av fossila bränslen sade de. Sol och vind är vägen till fossilfritt sade de.
Samtigt i Europa:
- Vi behöver mera gas!
Ryssland:
- Copy that!
https://www.energinyheter.se/20240618/3 ... leverantor

Alvarsson  
#847417 Illa men det blir inte bättre av att du sprider egna hittepå som dessutom är helt felaktiga. Det är precis tvärtom vad du hävdar i artikeln står det att man strävar efter förnybar energi för att minska behovet av gas.

Användarvisningsbild

Rotvältaren  
Alvarsson skrev:Illa men det blir inte bättre av att du sprider egna hittepå som dessutom är helt felaktiga.

Och så börjar du tjafset igen. Du kan inte redogöra för vad som är hittepå så dina påståenden hör fortsättningsvis hemma på en plats där solen inte skiner.

Alvarsson  
#847421 Jo jag redovisade det i mitt senaste inlägg. Dina påståenden är helt felaktiga utifrån den av dig delade artikeln.

Användarvisningsbild

Rotvältaren  
#847433 Verkar som solen inte når riktigt fram...

Citat artikelns rubrik:
"Ryssland tar tillbaka positionen som Europas största gasleverantör"

Inte första gången du försöker dementera något som finns att läsa i klartext.

Alvarsson  
#847438 Jag skrev att det faktumet var illa. Däremot så hade jag synpunkter på ditt hittepå avseende sol och vind, ett hittepå som inte alls stämde överens med artikelns innehåll.

Användarvisningsbild

Rotvältaren  
Alvarsson skrev:Jag skrev att det faktumet var illa. Däremot så hade jag synpunkter på ditt hittepå avseende sol och vind, ett hittepå som inte alls stämde överens med artikelns innehåll.

Okej, så dina snart 2000 inlägg där du predikat om hur sol och vindkraft ska rädda världen är alltså bara hittepå?
Du försöker tvångsförvalta vissa av forumets trådar med ganska plumpa härskartekniker, att leka moderator som påtalar vad andra ska skriva eller inte skriva är en av dem alla (som uppenbarligen inte fungerar).
Ingenstans har jag hävdat att dina predikningar och hyllanden av sol och vindkraft på något sätt kan relateras till artikeln.
Så ta din halmgubbe och stoppa upp den på samma mörka plats övrigt skit du producerat hör hemma.

Alvarsson  
#847446 Finnes väl ingen anledning att bli och så sur bara för att jag påpekade att ditt hittepå inte hade något med artikeln att göra.

Användarvisningsbild

Rotvältaren  
Alvarsson skrev:Finnes väl ingen anledning att bli och så sur bara för att jag påpekade att ditt hittepå inte hade något med artikeln att göra.

Så du vidhåller alltså att sol och vindkraft skulle reducera koldioxidutsläppen bara är hittepå. Bra så, alla kan ändra sig.

Alvarsson  
#847465 Jag hänvisar till mitt tidigare inlägg.

Användarvisningsbild

Rotvältaren  
#847467 Ja du vidhåller alltså att dina tusentals inlägg om att sol och vindkraft skulle minska koldioxidutsläppen bara är hittepå.

Alvarsson  
#847470 Man blir minst sagt full i skratt.

Orsa  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#847493 Brukar hänga ihop med en annan fylla. Full av självgodhet.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).