Före och efter jobbet

Elen blir nästan gratis

12454 inlägg 667421 visningar 84 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Elen blir nästan gratis

Rotvältaren  
#839444
svampbob skrev:
Alvarsson skrev:
svampbob skrev:
Alvarsson skrev:Lite mera om covidvaccin för er som gillar fakt och inte förhåller er till desinformation.
https://www.lakemedelsverket.se/sv/coro ... hmainbody2


Jaha så tillverkaren av vaccinet ägnar sig åt desinformation om vaccinets effekt genom sin pilotstudie om vaccinets dödlighet. Det påståendet kan bara komma från en riktig foliehatt och vetenskapsförnekare.

Du ska ha heder för att du är konsekvent i att du förnekar all vetenskap oavsett källa 👍👍👍


Alla vet att det du skriver i detta ämne är ren desinformation! Det som gör det så alvarligt är att du sprider rena lögner om människors liv och hälsa. Skämmas ta mig fan!


Kan du i klartext skriva ut att Pfizers forskning är desinformation.

Jag skulle uppskatta det bildbeviset.


Vi vet ju redan vid det här laget hur det funkar i dessa trådar, det är inte vad som skrivs som ifrågasätts, det är vem som skriver.
Om du skriver i ett inlägg att jorden är rund så ska det tjafsas om det i minst sju inlägg där allt du skriver fultolkas och misskrediteras och det hela slutar med att du beskylls för dina påståenden om att jorden är platt. Det är sen gammalt.

Elmia
Avatar Fallback

Re: Elen blir nästan gratis

jannee  
#839450 Ulf och Alvarsson läser andras inlägg som f*n tolkar bibeln.
Det är nämligen de som har tolkningsföreträdande = de har alltid rätt hur fel de än har.

Avatar Fallback

Re: Elen blir nästan gratis

Alvarsson  
#839454 Jag känner mig trygg på de vetenskapliga studierna som kommit fram till att covidvaccinet räddat 20 miljoner liv under ett år.

Avatar Fallback

Re: Elen blir nästan gratis

jannee  
#839457 Det är läkemedelsindustrin som bekostat dessa s.k. vetenskapliga studier.
Ingen f*n vill väl kakka i eget bo 😀
Men visst många dog i covid dock var de flesta multisjuka och många hade ändå inte så långt kvar att leva.
Sak samma som med vanligt influensavaccin, skjuter bara upp insjuknandet och döden några år.
Egentligen rätt otroligt att det över huvud taget går att bevisa att vaccinet räddade livet på 20 miljoner.
För övrigt är vaccin inte bara av godo, tar ju bort den naturliga gallringen = människostammen kommer på sikt att bli väldigt klen, dessutom är vi 90 % för mycket folk redan på vår jord.

Avatar Fallback

Re: Elen blir nästan gratis

Tor R  
#839471 Nåja, vaccinet har räddat liv, 2021 såg det väldigt lovande ut också, man kunde bli immun mot covid efter dubbelt vaccin, men vi fick veta att hösten 2021 att man definitivt inte har sån tur.

Jag ser vaccinet som att det minskar sjukdomsförloppet om man är smittad av covid, vaccinet är varken mer eller mindre.

Du är inte heller immun efter att ha blivit smittad av Covid-viruset, så det är det.

Endel kunde ha gjort det bättre när det gäller information under covid-pandemin, och vi går samma väg för att möta el-pandemin också. Mycket måste göras på kort tid, säger de, det påminner mig om hur det blev under covid-pandemin.

Användarvisningsbild

Re: Elen blir nästan gratis

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#839473
jannee skrev:Egentligen rätt otroligt att det över huvud taget går att bevisa att vaccinet räddade livet på 20 miljoner.

Det är görenkelt: https://ourworldindata.org/covid-deaths-by-vaccination och sedan vet man hyggligt väl hur många som blivit smittade.

Avatar Fallback

Re: Elen blir nästan gratis

Alvarsson  
#839500 Vindkraften producerar mest el av de olika kraftkällorna, och så har vi just nu minuspriser på elen.

Avatar Fallback

Re: Elen blir nästan gratis

jannee  
#839502 Ska man analysera Alvarsson påstående borde man i förlängningen få betalt för att använda el om det i Sverige då byggs 15 000 nya vindkraftverk.
Eller vad är det du vill få fram Alvarsson ?

Men vad jag vet att för någon vecka sedan producerade vindkraften endast 12 % av konsumtionen och även då vart de lika lågt pris för strömmen.
Förklara dig nu Alvarsson, eller kan du int ???

Avatar Fallback

Re: Elen blir nästan gratis

Alvarsson  
#839505 Inget konstigt vindkraften pressar priset både när det blåser och när det har mojnat.

Avatar Fallback

Re: Elen blir nästan gratis

Alvarsson  
#839508 Ser att i Danmark nu så står vind för 88% av deras elproduktion, vi Svenskar har en bit kvar.

Avatar Fallback

Re: Elen blir nästan gratis

jannee  
#839514 Ja tänk va bra det ska bli när vi ska förlita oss på ren slumpkraft och va billigt, t.o.m. så billigt att vi får betalt för att konsumera ström.
Förlåt, jag glömde att vi via skattsedeln får betala vindkraftsägarna för deras förluster - men det drabbar ju alla och inte mig - eller?

Avatar Fallback

Re: Elen blir nästan gratis

Alvarsson  
#839520 Nu får du va tydlig vilka förluster betalar vi till vindkraftsägarna över skattsedeln! Mig veterligen inte en nickel.

Användarvisningsbild

Re: Elen blir nästan gratis

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#839532 Sedan 2003 har subventionerna till drift av vind-, vatten-, bio- och solkraft inte gått via skattsedeln utan via elcertifikatsystemet, som idag tydligen ligger så att priset är runt 3 öre per kilowattimma. Annars är väl subventionerna för det mesta till installations- och anslutningskostnader, dvs. innan några förluster har hunnit uppstå.

Användarvisningsbild

Re: Elen blir nästan gratis

svampbob  
#839548 Morgondagens priser. Frankrike som har kvar sin kärnkraft betalar mindre än en tiondel av vad södra Sverige gör vilka har stängt ned det mesta av sin kärnkraft.

Användarvisningsbild

Re: Elen blir nästan gratis

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#839550 Om nu kärnkraftverken är så bra och lönsamma, varför byggdes då inte Olkiloukto 4, så som ursprungligen planerats?
/Niklas

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).