Servicebyggnader

Friskluftsmask för rivning?

5 inlägg 951 visningar 2 följer Svara, dela mm...   

Friskluftsmask för rivning?

Axl  
#866221 Tips på lämplig mask att ha vid rivningsarbete? Ska riva ned ett innertak i ett gammalt uthus som är isolerat med kutterspån och blandad bös. Har en skulle att städa också. Har nog lite asbestsanering att göra också.

TS
Användarvisningsbild

Re: Friskluftsmask för rivning?

JANERIKA  
#866230 Hej!
Min erfarenhet efter många år i byggsvängen är att man inte ska snåla på utrustningen när man jobbar .Det blir lätt att man sparar in när man jobbar åt sej själv.Jag brukar tänka som så att dom pengarna man sparar på arbetskostnaden ( som självverksam )kan man lägga på lite bättre utrustning. Det blir dessutom lite roligare om man har utrustning som fungerar.Det finns ju sug att hyra om man ska sanera mycket lössull och hyvelspån i bjälklag och på vindar.Sen tycker jag du ska satsa på en riktig helmask med utbytbara filter.Det är dyrare men 10 ggr bättre.Asbest ja ...se till att du inte sprider runt dammet och använd engångskläder och riktig mask.😅

Användarvisningsbild

Elis76  
#866235 Jag har Sundströms halvmask SR 900 på min inköpslista.

Orsa  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#866253 Jag har jobbat yrkesmässigt och mycket en period med mask. Det är fläktdriven som gäller särskilt om man ska anstränga sig det minsta. Har en sådan hemma sen länge också för exvis borsta gammal rödfärg mm.
Har också en vanlig Sundström som skyddar så länge det inte blir minsta glipa.
Med en övertrycksatt skärm blir det helt enkelt skönt med frisk rörlig luft över ansiktet.
Svårt beslut javisst med priset med i ekvationen. Du får fatta ditt bästa beslut.

mooos73  
#866255 Halvmask med P3 filter

Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar