Servicebyggnader

Förvaring av frontlastarens redskap

3 inlägg 3807 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Förvaring av frontlastarens redskap

Gaffe  
#647078 Är i skrivande stund i gång med att förlänga ett befintligt vagnslider. Funderar på om man i samband med att jag är i bygg-mode kan göra en praktisk och väderskyddad förvaring för traktorns frontlastarredskap.
Tänker att kunna få skopor, pallgafflar, balspjut, balklämma m.m lagrat på höjd för att inte stjäla för mycket plats.
Gällande väderskydd tänker jag tre sidor stängda med tak.
Tänker lite modell a la pallställ att ställa redskapen i.
Tips och idéer, gärna med bilder mottages tacksamt.



   TS
Användarvisningsbild

Re: Förvaring av frontlastarens redskap

fendt311  
#647082 Har själv ett pallställ till bra att ha saker. Har förlängt takutskjut med 1,5 meter på baksida maskinhall. Det täcker över pallstället. Det är ju klart att det yr in lite snö där men sakerna ligger på pallar. Så det är ju bättre än att ha det på marken. Går alltid att få tag på beg pallställ billigt. Brukar annonseras ut på klaravik.se med jämna mellanrum.

Användarvisningsbild

Re: Förvaring av frontlastarens redskap

Vardon  
#647086 Så här gjorde jag längst in i maskinhallen. Detta är från ombyggnationen då 1 varianten blev alldelds för trång åt stora skopan jag säger nog minst ca 2 dm fritt på var sida.

Först hade jag minst vanliga högst upp ich vanligast längst ner. Nu tänkte jag om och har lättaste och sällan använda längst ner. Jag ser bättre i nya traktorn högre upp och ingenting längst ner.

Här har jag liten och stor skopa,gafflar och rangerkrok.

En traktor parkerad med lastaren emot.

Vardon - Vad var det senaste ni byggde??

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).