Till saken hör att jag har egen skog - därav vedpanna

På sistone har jag dock börjat fundera på flispanna med tanke på hur mycket grova grenar o ungträd jag röjer som bara får ligga o ruttna. Jag har till större delen ädellövskog och lite granungskog så det blir en hel del klenare dimensioner, lite i klenaste laget att göra ved av.
Jag har läst lite bla här på forumet om de som har fliseldning, men det verkar som om det lämpar sig bäst om man har ett stort värmebehov. De flesta verkar ha flera hus till samma panna dvs 300-400 m2 boyta + garage o dyl.
Själv har jag bara 130 m2. Fördelen med flis som jag ser det är bla hanteringen av flis kontra veden. Fram till hemkörningen ur skogen är väl jobbet lika, sen skall veden kapas, klyvas, staplas, lastas o köras hem, in i vedbod el likn, staplas och därefter matas in i pannan var eller varannan dag.
Efter flisning, vilket jag fattat att man gör löpande över året för att undvika mögel i upplägget, lasta i kärra m traktorn, köra hem o tippa i magasinet sen sköts det m automatik i en vecka eller två tills magasinet behöver fyllas på igen.
Detta passar mig bäst eftersom jag bla jobbar iväg hemifrån sju dagar i sträck, o frugan är väl inte så imponerad av att gå ut o elda varje dag.

Har jag fått det om bakfoten eller är ett flissystem funkis (och ekonomiskt) även för en mindre fastighet.
Ni som har installerat flispanna vare sig ni har stor eller liten fastighet vad tycker ni, är det lönt eller skall jag satsa på vedpanna istället?
Jag har tänkt att jag skulle flisa själv, är det realistiskt, en villapanna kräver väl finare flis än den "normala" som flisas i skogen av flisentreprenörer?
Tips och ideer mottages tacksamt.
BMC