Uppvärmning

Nu börjar det väl ändå ...? Förbjuda vedelning [Fejk News]

36 inlägg 5327 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Nu börjar det väl ändå ...? Förbjuda vedelning [Fejk New

Fredrik Reuter  
#824181 Jag har lagt in en förklarande text i första inlägget och ändrat rubriken.
Så får tråden vara kvar i förebyggande syfte (och ifall någon postar samma bild eller liknande igen på Skogsforum).

Hoppas det blir bra.

Avatar Fallback

Re: Nu börjar det väl ändå gå för långt? Förbjuda vedelning

hfab  
#824186
Fredrik Reuter skrev:Jag väntar svar från Centern. Stämmer det så får den vara kvar. Stämmer det inte så ryker tråden. Svårare är det inte.

Men om det ger trafik så får det vara kvar

Användarvisningsbild

Re: Nu börjar det väl ändå ...? Förbjuda vedelning [Fejk New

Fredrik Reuter  
#824195 Nej, det har inte med trafik att göra.
Att vi ändrade oss att ha kvar den är mer att vi lagt ut svaret från partiet i fråga.
Det är väl bra att folk kan läsa hur det verkligen är istället för att ta bort den?

Med sagt så var det förhastat av mig att skriva att den ryker om vi får svar. Man lär så länge man lever.

Användarvisningsbild

Re: Nu börjar det väl ändå gå för långt? Förbjuda vedelning

toker72  
#824201
Zixten skrev:
toker72 skrev:
Sörlänningen skrev:Jag tycker absolut att det är rimligt att förbjuda vedeldning inne i tätorter. Det är ju inte dåligt för klimatet, men vedeldning kan skapa väldigt ohälsosam luft. Jag har varit i turkiska byar där alla vedaldar och luften var helt vedervärdig och uppenbart inte nyttig. Elda ved kan man göra om man bor ute i skogen, inte inne i tätorter.

Jag tycker nog man kan vänta med förbudet tills vi närmar oss samma problem som tex Turkiet verkar ha. Inte så konstigt att förslaget kommer från Centern undrar vilka som egentligen röstar på dom ?


Läs igenom tråden så förstår du att det inte allas är ett förslag från centern, utan någon som hittat på.... alltså fejk News... Allt man läser på nätet stämmer inte....
@toker72

Det va tur det men med tanke på den politik Centern kör med så blev jag inte förvånad ens så kollade inte vidare.

Användarvisningsbild

Re: Nu börjar det väl ändå ...? Förbjuda vedelning [Fejk New

Badger  
#824284 Det var inte mycket till svar från partiet.Bar att citatet inte var från partiledaren. Inget om vad de har för politik i frågan.

Användarvisningsbild

Re: Nu börjar det väl ändå ...? Förbjuda vedelning [Fejk New

anersimyra  
#824297 Skogsforum har mig veterligen ställt frågan om materialet är producerat av Centerpartiet, eller inte. Är man intresserad av partiets miljömål i stort, eller specifikt partiets inställningen till enskild vedeldning så är som vanligt Google ”ens bästa vän.”..🙂

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).