Föryngring

Ek plantor

5 inlägg 3686 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Ek plantor

Solan  
#549622 Hej
Tänkte plantera lite ekplantor till våren och är på jakt efter Visingsö proviniens. Jag har för mig att jag sett det någonstans på webben men nu hittar jag det inte. Är det någon som känner till någon plantskola som säljer sådana plantor. Behöver cirka 1500 st.



   TS
Arevo
Användarvisningsbild

Re: Ek plantor

Älgfoderodlare  
#550039
Solan skrev:Hej
Tänkte plantera lite ekplantor till våren och är på jakt efter Visingsö proviniens. Jag har för mig att jag sett det någonstans på webben men nu hittar jag det inte. Är det någon som känner till någon plantskola som säljer sådana plantor. Behöver cirka 1500 st.


Helt klart ett misstag att göra något på detta forum, igen ! Vad tänkte jag på ?
Senast redigerad av Älgfoderodlare tor 07 feb 2019, 19:00, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: Ek plantor

torpöbo  
#550049 Om man ska hugga o såga eken är det viktigt att ta ollon från träd som är rakväxta. Man vill inte odla 1500 sparbanksekar.

Avatar Fallback

Re: Ek plantor

Avslutat-02  
#550060 jo om man har hedersmedlemskap i naturvårdsföreningen :-bd

Användarvisningsbild

Re: Ek plantor

uppland2  
#664500 Ramlösa plantskola har nämnts någonstans i samband med visingsöprovieniens. Jag har ingen egen erfarenhet av dem.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).