Föryngring

Plantkassethållare - hur fungerar de?

5 inlägg 2273 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Plantkassethållare - hur fungerar de?

Sne4  
#546238 Då var det dags att se till att allt är redo för vårens planteringar.

När det gäller plantkassethållare så fanns det inte mycket till mått på nätet. Skogma har ju Pottiputki med dels plantkassethållare samt en variant för kartonger, samt sin egen variant

Mina egna pluggbrätten är 15cm höga och 53x31cm i yttermått.
T.ex Starpot är 38,4x38,4x9 alt 35x26x9cm i yttermått. Det vore trevligt att hitta en variant som klarar av lite olika varianter och storlekar.

-Vad har ni och hur fungerar de till olika typer och storlekar av plantkasseter?



   TS
Arevo
Avatar Fallback

Re: Plantkassethållare - hur fungerar de?

Avslutat-02  
#546249 När vi planterade från plastkassett då tog vi ur alla plantorna och la dem lösa stora röda baljor från skogma. Som satt i plantselen.
Mycket bra resultat, inga döda plantor blev det heller, annars har ju en del tendenser att gå av när de ska upp ur kassetten. :d

Användarvisningsbild

Re: Plantkassethållare - hur fungerar de?

Sne4  
#546680 Tackar - jag funderade lite på det - och onekligen så har man ju då ett koncept som fungerar oavsett hur brättena ser ut. :-bd

   TS
Avatar Fallback

Re: Plantkassethållare - hur fungerar de?

Avslutat-02  
#546683 ja visst vi fick plats med ca 300 mindre plantor och ca 200-250 stora i varje back.
hade en på varje sida när man gick ut.

Avatar Fallback

Re: Plantkassethållare - hur fungerar de?

Avslutat-02  
#546698 lämpligt om man då vet att halva sträckan räcker en sådan back till sedan byter man bara och tar med sig båda till att fylla på.

fyllde många bärlådor med plant och bar ut på skiftet, sedan lastade man över dessa i backen.

en normal dag kunde man sätta ungefär 2500-3500 plant.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).