Kan det fylla en funktion som alternativ till trico eller annat plantskydd?
Den först klämman tänkta jag skulle kunna fungera medan jag undrar om inte den undre mest riskerar att blåsa bort.
-Är det någon som provat något liknande?

Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in

jannee skrev:För ca 25 år sedan såg jag hur en äldre man gick och strök någon typ vit smörja på varje grantopp, om det var kalk eller något annat liknande förtäljer inte historien. Området var ej heller litet, säkert minst ett par ha, men nu har i alla fall f.d. hygget genomlevt en 1:a gallring och där saknas det minsann ingen skog.
morco skrev:Finns en hel hel del skrivit om frystejp, jag prakticerar detta själv då jag under sommaren alltid har en tejprulle i fickan. Kolla på bilden så ser ni ett par tallar där vartenda sidoskott är betat men toppen är kvar! Tejpen sitter riktigt bra och ibland hittar jag tallar med tre års tejp som sitter kvar. Min erfarenhet är att detta funkar lika bra som trico som jag också använder.
Självklart är detta en lyx man kan unna sig som självverksam, för min del går det som själavård...