En tanke är att plantera gran under björken för att om ytterligare två-tre år kunna gå in med huggarvagnen och hugga ved eller enegived av björken.
Förslag är mycket välkommet! då det numera inte bara har blivit ungarna som ger mig gråa hår

frågande och vetande skrev:Har sedan Gudrun stormen ett par bestånd med självföryngrad björk på. Funderar nu på att ordna med en ny föryngring. Men trots att jag stöt och blött, och malt denna fråga kan jag inte komma på en bra lösning. Detta utspelar sig i Hallands inland på mark som tidigare stått gran på, klassning G28-30. Ingen direkt frostrisk på något av områdena.
En tanke är att plantera gran under björken för att om ytterligare två-tre år kunna gå in med huggarvagnen och hugga ved eller enegived av björken.
Förslag är mycket välkommet! då det numera inte bara har blivit ungarna som ger mig gråa hår
Tåndemåla skrev:Den bör vara minst 2m hög och vid frostlänt mark 4-10 000 plantor/ha. Vid högre skog kan man låta skärmen bli glesare men krontäcket ska gå ihop hela tiden!