Föryngring

Åkerplantering

64 inlägg 30594 visningar 15 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Åkerplantering

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#804626 Tar du bort plasten sen?

Arevo
Användarvisningsbild

Re: Åkerplantering

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#804627
nilsszzon skrev:jag vill helst undvika roundup , jag har tillgång till det men är inte glad för att använda det. denna åkerplätten ligger dumt till mellan riksväg och järnväg så är inget vilt på biten men där är grannar så vill helst undvika ev. klagomål på gift ( då jag själv inte har licens eller rätt att använda detta )
jag har kört en del bitar med en gammal stenupptagare och upp och ner med hydrauliska tryckstången , jag tycker inte detta har blivit optimalt så tänkte prova med en enskärig plog eller ev en 2 skärig så det blir lite mer porös mark runt om plantan.
precis som du säger jannee så ju större planta desto mer fukt krävs

Vad säger Trafikverket? Men det kanske är så brett att den trädfria zonen inte spelar nån roll.

Avatar Fallback

Re: Åkerplantering

Bost  
#804638
bengt.a skrev:Tar du bort plasten sen?

Plasten skyddar i ca 7-8 år, den förmultnar allt eftersom.

   TS
Avatar Fallback

Re: Åkerplantering

Bost  
#807113 Hej! Har varit o slagit vid björkplantorna. Jag använde Argrow med handdoserare 2 pump till var planta. Fick tag på 20 st tabletter av Agroblen, dessa plantor som fick Agroblen, tycker jag ser bättre ut, grövre, mer löv, resligare. Är det någon som upplevt samma sak?. Det ser bra ut,någon har dött, men det var ju torrt när de planterades.

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).