Föryngring

Ackord priser per planta Västernorrland

22 inlägg 1890 visningar 5 följer Svara, dela mm...  
Interagro
Användarvisningsbild

Re: Ackord priser per planta Västernorrland

kajsa123  
#912057Folk förstår inte hur man skriver. 70 öre skrivs inte till 0,7 öre utan till 0,7 kr.
Sätter man 2000 plantor för 70 öre st blir det 1400 kr, en timlön på 175 kr. Sedan omkostnad att ta sig till stället som kan ligga en bit från en väg?

Interagro Skog Agroblen
Användarvisningsbild

Carl D. Berg  
#912058Tjena, 0.70 kr = 70 öre

2000 planterade träd = 1400kr före skatt brutto sa han

rent så kommer jag få 0.50 kr = 50 öre

2000 x 0.5 = 1000 kr efter skatt och allt.... så jag tackade nej, vet ej om jag gjorde rätt, like bra att jag jobbar i cafe eller butik, får ut lika mycket, mindre slit.

TS
Användarvisningsbild

Carl D. Berg  
kajsa123 skrev:Folk förstår inte hur man skriver. 70 öre skrivs inte till 0,7 öre utan till 0,7 kr.
Sätter man 2000 plantor för 70 öre st blir det 1400 kr, en timlön på 175 kr. Sedan omkostnad att ta sig till stället som kan ligga en bit från en väg?

Ja vart lite snabbt skrivet igår, hade ont om tid, så det skapade missförstånd.

TS
Användarvisningsbild

kajsa123  
#912061Tycker du lägger ett motbud, det här vill jag ha betalt per planta så får han anta det eller tacka nej.

Användarvisningsbild

Carl D. Berg  
#912062Jo jag gjorde det, med han säger att han kommer att gå back annars eller + - 0 och att han får bara 1.75 kr per plantering själv. Så då vart det inget då, och inte så att jag är en masking som kommer att plantera 2000-4000 plantor för att dra in 30K efter skatt per månad.

TS
Användarvisningsbild

kajsa123  
#912066Så det är nån som är mellanhand och i sitt företag hyr ut skogsplanterare som han förutsätter ska dra in medel till honom. Ungefär som skogsbolagen som erbjuder sina tjänster.

surjämten  
#912068Är det stenigt, lite halvdan markberedning o du tänker göra ett noggrant arbete,
kan du nog inte räkna med att klara 2000.
1000-1200 låter rimligare för den lite ovane.
Mindre än 1.50 per kruka så skulle jag definitivt tacka NEJ

Annons:
Svenska skogsplantor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).