Fördelen med polackerna är ju att de oftast har lite mer "arbets moral" & "stolthet över att gjort ett bra jobb" som ibland vissa svenska ungdommar och för den delen äldre kan sakna..
valmet901 skrev:Sen så kom läraren och sa att han jobbade bra och i slutändan fick han vg i betyg. Min kompis fick bara g för att han var och hjälpte denna killen snäll som han var. Jag tror att redan som liten grabb skall man nog lära sig att hugga i om det skall bli nåt av en.
nisse skrev:Har jobbat en del med polacker o de har alla varit attans tuffa arbetsmyror.Förstår att facket försöker hålla dem ute.
nisse skrev:Har jobbat en del med polacker o de har alla varit attans tuffa arbetsmyror.Förstår att facket försöker hålla dem ute.
Fast kan jag inte se någon vits i att importera polsk arbetsmoral.Den ökade produktionen skulle knappast hamna i svensson-fickor.Tror mera på teknik än svett som prod.höjare.
Å andra sidan försökte jag hitta sommarjobbare i år till lite div skogs-och åkerarbete utan resultat. Frågade både några skolungdomar och ett par "vanliga" arbetslösa,men ingen var intresserad av att jobba i det fina försommarvädret.Erbjöd en kille att få betalt svart så han kunde få A-kassa under tiden,men icke.Blev faktiskt lite irriterad o funderade på att ringa arb.förmedlingen o trassla lite,men vad har man för det?
/Nisse