Föryngring

arGrow utlottning 100 flaskor - känns som bondfångeri?

6 inlägg 2121 visningar 3 följer Svara, dela mm...   

arGrow utlottning 100 flaskor - känns som bondfångeri?

Hugin  
#845772 Fick meddelande om att jag var en av vinnarna i utlottningen av 100 flaskor. I meddelandet fanns en kod att uppge vid beställning hos Skogma. Leverans från Skogma kostar 125 kr - för att lösa ut en vinst på två hundringar. Känns som lurendejeri att utlösen av ”vinst” kostar cirka 60 % av ”vinstvärdet”!

TS
Arevo

Re: arGrow utlottning 100 flaskor - känns som bondfångeri?

alias  
Hugin skrev:Fick meddelande om att jag var en av vinnarna i utlottningen av 100 flaskor. I meddelandet fanns en kod att uppge vid beställning hos Skogma. Leverans från Skogma kostar 125 kr - för att lösa ut en vinst på två hundringar. Känns som lurendejeri att utlösen av ”vinst” kostar cirka 60 % av ”vinstvärdet”!

Vem var det som lottade ut flaskorna (tillverkaren, Skogma eller någon annan?)?

Oaktat vem som stod bakom lotteriet så bör man väl rimligen kunna kräva att man inte ska behöva betala för att få ut vinsten.

Bara mina fem ören...

MVH
Alias

Tralsmo  
#845783 Tanken är nog att du ska köpa till nåt dyrt så de "går ihop sig" för " alla" parter.

Sandström87  
#845794 Frakten nollas då man slår in koden, iaf för mig

Sandström87  
#845795 Däremot trodde ja att man tävlade om hundra flaskor, inte en flaska

Användarvisningsbild

ulf Jon  
#846815 20st paket om 5 flaskor gödsel och en handdoserare var vinsterna. I alla fall för mig.

Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).