Föryngring

Specialplant?

6 inlägg 1994 visningar 4 följer Svara, dela mm...   

Specialplant?

forest.  
#838835 Är ut efter att få tag i andra plantsorter än tall och gran,
Vilka finns i sverige och kan skicka plant?
kollade Bohus-Dals Skogsplantor AB • Jortorp men de ser ut att var inaktiv är de aktiv eller nerlagd?

TS
Arevo
Användarvisningsbild

Re: Specialplant?

PinusScania  
#838842 Kolla med Ramlösa!

Sörlänningen  
#838986 Både Svenska skogsplantor och Södra har en del annat. Åtminstone förr hade svenska plant ganska många olika arter om man frågade ordentligt. Men man skall nog ringa och fråga. Svenska plant hatar ju att sälja till privata skogsägare och de har otrevlighet som företagspolicy, men det går ju att handla från dem. Jag skulle föreslå att du ringer deom och frågar.

Med plantor gäller ju generellt att allt inte finns i prislistorna. Det lönar sig ofta att ha personliga kontakter, även om säljarna försöker kommer ifrån det.

Användarvisningsbild

Badger  
#838993 Det beror på vilka sorter du är ute efter, men när jag funderade på det så hittade jag ek, lind, björk, douglas och Sitka hos ett par plantskolor i SydSverige. Minns inte vem som hade vad, men ring runt så visar det sig.
Senast redigerad av Badger ons 03 apr 2024, 07:50, redigerad totalt 1 gång.

Sörlänningen  
Badger skrev:Det beror på vilka sorter du är ute efter, men när jag funderade på det så hittade jag ek, lind, björk, doublas och Sitka hos ett par plantskolor i SydSverige. Minns inte vem som hade vad, men ring runt så visar det sig.

Dessa, plus några lövträd till skall gå att hitta.

Användarvisningsbild

Solklart  
#839359 Hej Svenska Skogsplantor har för våren 24 fortfarande kvar av Sitka och Douglas (både blå och grön), samt en julgransprovenisens av vanlig rödgran.
Därutöver finns glasbjörk, skogslönn, skogslind och skogsek. Kan finnas små partier av klibbal jättepoppel och hybridasp också.

Hälsningar en säljare på svenska skogsplantor som är trevlig och tycker om att göra affärer med intresserade skogsägare. 😀

Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).