Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Niab 5-15b

19 inlägg 4136 visningar 4 följer Svara, dela mm...   

Niab 5-15b

valtran  
1658507112_16585070468324660677364702179807.jpg
Skall det se ut så här el tjuvar på ledningar 🤔

TS
Användarvisningsbild

Re: Niab 5-15b

totte  
#764662 Ingen aning om Niab, men eltjuvar borde vara totalt, absolut, hundra procent förbjudna. Varje sådan vittnar om att här har en kunskapsbefriad amatör varit framme.

Robertberg  
#764673 Nej de är inte original.
Men det tror jag du redan har misstänkt.

Är det kabeln till mäthjulet?

valtran  
#764695 Ja det har ja kommit till att det är inte original
Finns det nån som har el sjema till Niab 5-15b ?

TS
Användarvisningsbild

Svenf  
NIAB_5-15B_Sverige (20).pdf
Bruksanvisning NIAB 5-15B. Elschema finns i slutet.

valtran  
#764823 Tack så mycket 👍

TS
Användarvisningsbild

Erre  
totte skrev:Ingen aning om Niab, men eltjuvar borde vara totalt, absolut, hundra procent förbjudna. Varje sådan vittnar om att här har en kunskapsbefriad amatör varit framme.

En eltjuv är perfekt den sekunden man sätter dit den. Å eventuellt några minuter mer. Sen är den bara en källa till nya fel. 😁

Användarvisningsbild

halvproffs  
Erre skrev:
totte skrev:Ingen aning om Niab, men eltjuvar borde vara totalt, absolut, hundra procent förbjudna. Varje sådan vittnar om att här har en kunskapsbefriad amatör varit framme.

En eltjuv är perfekt den sekunden man sätter dit den. Å eventuellt några minuter mer. Sen är den bara en källa till nya fel. 😁

Hmm. När jag kopplat x-lysen har jag ofta använt eltjuv och det har aldrig varit problem med det. Vet ju att det inte är bästa sättet men enkelt att få ström 😎 . Ber så mycket om ursäkt för detta tilltag 😀

Användarvisningsbild

Erre  
@halvproffs skrev:
Erre skrev:

Hmm. När jag kopplat x-lysen har jag ofta använt eltjuv och det har aldrig varit problem med det. Vet ju att det inte är bästa sättet men enkelt att få ström 😎 . Ber så mycket om ursäkt för detta tilltag 😀

Du är förlåten. Men gör aldrig om det. 😁

Användarvisningsbild

totte  
halvproffs skrev:
Erre skrev:

"Stollar har tur": brukade min far säga. Kom att tänka på det av nån anledning. 🤣

Användarvisningsbild

halvproffs  
#765351 Era banditer 🤣 . Kommer aldrig att förlåta er 😇

Användarvisningsbild

totte  
#765381 😎 😇 🤣

Användarvisningsbild

0470  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#765388 Stömtjuvar borde vara straffbart att: sälja, inneha och bruka. Rimligt minimistraff 1 års fängelse. 🙂

tallen100  
#765399 🤔 Har aldrig använt strömtjuv, men blev nu väldigt sugen på att göra det av någon anledning😇 🤣

Användarvisningsbild

Erre  
tallen100 skrev:🤔 Har aldrig använt strömtjuv, men blev nu väldigt sugen på att göra det av någon anledning😇 🤣

Det ante mig. 😅

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar