Det har varit hÄrd vinter för mig sÄ jag har inte Ànnu haft maskinen i skogen efter renoveringen, sÄ helt sÀkert Àr jag inte hur Àr det med hÄrd belastning av motorn. Jag har dock provkört den i djup snö hÀr hemma och motorkontrollen verkade fungera som den ska.
Jag misstÀnker tvÄ kallstartrelÀn som sitter i luftfiltrerfoten kan vara en svag lÀnk i elsystemet. Jag flyttade dom till batterstÀllning för att undvika vibrationer, som kan orsaka vÀldigt kotridiga elbrott, som i sin del kan skada elektroniken. Nu sitter alltsÄ relÀn och alla kablar i karosseri sidan istÀllet motorn.
Det gÄr att koppla kablarna som kommer frÄn boxen direkt förbi relÀen till insprutningspump. Prova det först. Motorn starttar vÀl bra utan att tryck pÄ kallstart (fullgas) pÄ frÀmre instrumentpanel.
Sammt boxen kan enkelt öppnas och kollas om det finns nÄgot som syns med öga. Som övrigt med olika boxar Àr inte ovanligt att nÄgonstans i kretskortet Àr en 'kall'lödning, dÄlig kontakt.
"Pappa trivs i skogen, verkstaden och pannrummet"