tis 24 jun 2008, 15:03#31138Om jag vill sätta ett dedikerat winchbatteri på atvagnen ska jag köpa ett startbatteri eller ett fritidsbatteri?
//
Små skogsmaskiner och övriga maskiner
winchbatteri
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in TS

tis 24 jun 2008, 17:48#31150Det är inte helt självklart...
Ett fritidsbatteri är energioptimerat, men en vinch drar ju rätt rejält med ström, så ett startbatteri (effektoptimerat) kanske inte är fel ändå.
Mitt råd är att tala med en försäljare som kan och säljer batterier som sitt levebröd.
Ett fritidsbatteri är energioptimerat, men en vinch drar ju rätt rejält med ström, så ett startbatteri (effektoptimerat) kanske inte är fel ändå.
Mitt råd är att tala med en försäljare som kan och säljer batterier som sitt levebröd.
ons 25 jun 2008, 07:17#31192Nej, håller med om att det inte är helt självklart, dock tror jag att det fungerar bäst.
Jag har gått över till fritidsbatterier i min boxer.
Hade tidigare mycket problem med batterierna i den, men efter skiftet har problemen upphört.
Jag antar att detta beror på att fritidsbatterierna är mer optimerade och stryktåliga.
De är mer förlåtande för omild användning och urladdning.
Men det är en teori jag har...
Jag har gått över till fritidsbatterier i min boxer.
Hade tidigare mycket problem med batterierna i den, men efter skiftet har problemen upphört.
Jag antar att detta beror på att fritidsbatterierna är mer optimerade och stryktåliga.
De är mer förlåtande för omild användning och urladdning.
Men det är en teori jag har...
Tur att man får jobba på riktigt på fritiden...
HVA 346 XPG, HVA 560 XPG, HVA 345 FXT, HVA 140R, CASE IH MX 135, Hakki Pilke BIG X 47, ÖSA 250, Volvo L70, Take-job TB175 mm
HVA 346 XPG, HVA 560 XPG, HVA 345 FXT, HVA 140R, CASE IH MX 135, Hakki Pilke BIG X 47, ÖSA 250, Volvo L70, Take-job TB175 mm

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar