tor 29 aug 2013, 09:18#234957
kungsis skrev:Jodå, om mina funderingar övergår till att jag köper en och börjar använda i skogen, så ska jag lägga ut lite bilder. Men jag måste nog be dig ha lite tålamod. Har dels inte funderat färdigt och om det blir så att jag försöker, så ska jag nog försöka hitta en begagnad att prova med. Skulle jag bli besviken så kan jag ju sälja om den utan att jag förhoppningsvis har förlorat för mycket pengar. Men ännu så länge låter det ju positivt
.
M.v.h
Kungsis
Jodå, skall försöka stilla nyfikenheten.
Experimenterade en del runt Honda 560, satte på hjul med ca 70 cm diameter, förlängde drivaxlarna, extra stöd på utsidan av de stora hjulen.
Det enda av det som sitter kvar nu är ett kraftigt rör fastsvetsat ovanpå bakre redskapsfästet.
Hade funderingar på att byta ut vagnens anslutning i redskapsfästet mot en kardanknut(mellanaxelkoppling) från lastbil för att komma ifrån glappet i originalkonstruktionen.
Betr. begagnat så har jag även haft en väl mycket använd Honda 800, större på alla sätt, bättre som dragare.
Som du skriver det behöver inte kosta några större summor, 800:an med borstaggregat, enstegsslunga och efterfräs såldes med några tusen i vinst.