mån 14 nov 2011, 21:52#145806Är 4-hjulingen Dinli Centhor 800 med skogsvagn en leksak, eller går den att köra ut virke ur skogen med den? Jag har 50 Ha skog och tar reda på vindfällen, barkborregran och lite annat.
Små skogsmaskiner och övriga maskiner
Dinli
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in TS

ons 16 nov 2011, 09:06#146022http://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=38545.0
Kolla på detta forum, vet inte vilken Dinli 800 som beskrivs.
Kolla på detta forum, vet inte vilken Dinli 800 som beskrivs.
tor 17 nov 2011, 07:25#146135Tack för tippsen. Det blir min första maskin i skogen. Jag behöver en maskin som är säker och enkel att köra och serva, kunna koppla på en robust timmervagn med radiostryd linkran för att lasta mindre lass med virke och sedan köra ut där det är lite sämre bärighet.
TS
tor 17 nov 2011, 07:42#146136OM du söker en maskin i den prisklassen så är goes/cf moto bättre...men ingen av dom är ju i närheten av dom stora märkena...men det är ju pris skillnad därefter också..
Järnhäst, Jonsered 600+el, Logosol sh230, sthil 260/480, Pilkemaster,
cat 930,
cat 930,
tor 17 nov 2011, 09:31#146140
Skulle i så fall säga CF-Moto, säljs under Allroad,(generalagent ATV-Sweden), GOES (gen.Olle Olsson Bil, dåligt rykte), och ev under fler märken.
Betr. "stora märken"
Tror att ATV-Sweden är större i Sverige än de gamla märkena som Honda, Kawasaki, Polaris Can-am osv.
jimmp skrev:OM du söker en maskin i den prisklassen så är goes/cf moto bättre...men ingen av dom är ju i närheten av dom stora märkena...men det är ju pris skillnad därefter också..
Skulle i så fall säga CF-Moto, säljs under Allroad,(generalagent ATV-Sweden), GOES (gen.Olle Olsson Bil, dåligt rykte), och ev under fler märken.
Betr. "stora märken"
Tror att ATV-Sweden är större i Sverige än de gamla märkena som Honda, Kawasaki, Polaris Can-am osv.
tor 17 nov 2011, 11:03#146145det är möjligt att dom är större....men jag tänkte mer kvalitets mässigt..där är det stor skillnad än..även om den blir mindre och mindre...annars håller jag med om att atv-sweden är bättre än olle olsson bil
cat 930,
cat 930,
tor 17 nov 2011, 17:01#146167
Det går säkert att räkna på många olika sätt betr. marknadsandel, har inte sett någon helt tillförlitlig statistik.
Tror att vi är överens om det mesta, min praktiska erfarenhet av olika ATV är begränsad.
jimmp skrev:det är möjligt att dom är större....men jag tänkte mer kvalitets mässigt..där är det stor skillnad än..även om den blir mindre och mindre...annars håller jag med om att atv-sweden är bättre än olle olsson bil
Det går säkert att räkna på många olika sätt betr. marknadsandel, har inte sett någon helt tillförlitlig statistik.
Tror att vi är överens om det mesta, min praktiska erfarenhet av olika ATV är begränsad.
tor 17 nov 2011, 17:19#146168Har servat och reparerat både suzuki goes dinli mfl...därav mina åsikter om kvalitets skillnad..Tror dock att dom "stora" får börja se över sina priser snart om dom inte ska förlora mer marknadsandelar
cat 930,
cat 930,
tor 17 nov 2011, 21:34#146215Jag har inte riktigt förstått vilken maskin du rekommenderar Jimmp.
Jag är beredd satsa ca 80 000 kr och tror mig få en 4-hjuling med timmervagn inkl flak o linkran samt radiostyrd vinch. Jag vill gärna ha skydd för händer och fötter och kanske även störtbåge. Har inte sett störtbåge på någon maskin ännu. Nu måste jag känna på maskinerna. Min fastighet är utanför Flen.
Jag är beredd satsa ca 80 000 kr och tror mig få en 4-hjuling med timmervagn inkl flak o linkran samt radiostyrd vinch. Jag vill gärna ha skydd för händer och fötter och kanske även störtbåge. Har inte sett störtbåge på någon maskin ännu. Nu måste jag känna på maskinerna. Min fastighet är utanför Flen.
TS
fre 18 nov 2011, 01:33#146279
hej varför tittar du inte på en beg vimek eller en alstor då har du drift på alla 8 hjulena
StenG skrev:Är 4-hjulingen Dinli Centhor 800 med skogsvagn en leksak, eller går den att köra ut virke ur skogen med den? Jag har 50 Ha skog och tar reda på vindfällen, barkborregran och lite annat.
hej varför tittar du inte på en beg vimek eller en alstor då har du drift på alla 8 hjulena

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar