lör 19 jul 2025, 07:51#888013Hejhej! Jag söker en kompakttraktor liknande yanmar som ni pratar om. På blocket hittar jag bara iseki helt utan redskap. En gubbe i grannbyn har en Jinma med rasad 4wd jag kan få köpa billigt, att laga den går nog bra men hur är jinma i övrigt? Kanske borde jag leta vidare?
Jag kommer använda traktorn i skogen och till snöröjning. Även några hektar betesputsning varje år.
Vad är era 5 ören? 😀
Små skogsmaskiner och övriga maskiner
Yanmar iseki kubota osv
Den här tråden har en sammanfattning på första sidan.

lör 19 jul 2025, 10:31#888023https://kompakttraktor.com/Traktorer
Iseki är inte det sämsta men med nya tillbehör drar ju kostnaden iväg uppåt.
Det verkar vara fortsatt brist på beg. japanska traktorer, flera av handlarna satsar på indiska Solis.
Även den här firman i Dalarna.
Satsa på en traktor som inte har alltför små hjul.
Iseki är inte det sämsta men med nya tillbehör drar ju kostnaden iväg uppåt.
Det verkar vara fortsatt brist på beg. japanska traktorer, flera av handlarna satsar på indiska Solis.
Även den här firman i Dalarna.
Satsa på en traktor som inte har alltför små hjul.
mån 21 jul 2025, 14:07#888203Någon som har bra koll på lämpligt tryck i bakdäcken? (Jordbruksdäck) på traktorn. Jag har en Yanmar 2001D. Har för närvarande 1 bar och däcken är runda även med slaghacken monterad o upplyft… men man kanske bör ha mer eller mindre?
Husqvarna 445, Yanmar2001D+kran o huggarvagn
sön 27 jul 2025, 19:55#888741Valet föll på tidigare nämnda Jinma. Eftersom den kostade nästan gratis känns det som en okej chansning. 4wd problemet lagade jag igår, är tydlgen ett vanligt fel med en medbringare som ramlar isär. Sedan så diffade den inte och en däckslang är punkterad. Får däcket lagat imorgon. Sen blir det provkörning.
Vad tror ni om att hänga en slunga bakom? Kommer den orka med det? Tänker mig ett rakt blad alt skopa fram och slunga bak under vintern.
Största problemet när jag hämtade den var ett getingbo under huven som renderade i 6 stick på armar och magen. Men sen fick jag låna en burk Raid och getingarna åkte på spö 😎
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Vad tror ni om att hänga en slunga bakom? Kommer den orka med det? Tänker mig ett rakt blad alt skopa fram och slunga bak under vintern.
Största problemet när jag hämtade den var ett getingbo under huven som renderade i 6 stick på armar och magen. Men sen fick jag låna en burk Raid och getingarna åkte på spö 😎
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
ons 20 aug 2025, 18:17#891379Nu har jag provat Jinman i skogen! Hydrauliken funkar bra till både kran och drift på fyrhjulingsvagnen. Och det är mycket trevligare att vinscha med tomgångsdiesel knack än Ducar motorn som satt på fyrhjulingen på fulla varv!
Håller på och jagar en försäljare för att få tag på betesputs och snöslunga/fräs!
Fridens
Skapa konto
Håller på och jagar en försäljare för att få tag på betesputs och snöslunga/fräs!
Fridens
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Skapa konto

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).