Små skogsmaskiner och övriga maskiner
Bandvagn som är ombyggd
sön 02 feb 2014, 15:27#262469Tyvär har inga bilder invändigt men det är vanlig 202ans hytt jag står i dörröppningen, ventilpaketet är baksidan av hytten tar lite bilder när jag hinner.
TS

tor 11 jun 2015, 10:38#333394
Hej,
Har jag missat något, eller har du inte uppdaterat på länge ang hemmabygget?
Du får gärna rapportera hur det gått!
Dexxaz skrev:Jahapp, då har man förbrukat en månad till av sitt liv....
Har tänkt mig att kunna testa hur det fungerar i skogen under jul-nyår nångång....
Hej,
Har jag missat något, eller har du inte uppdaterat på länge ang hemmabygget?
Du får gärna rapportera hur det gått!
MvH Fredrik (tidigare admin@skogsforum). Rapportera virke i vår nya virkesrapport! Det finns inga dumma frågor! Var med och diskutera skog!
sön 19 feb 2017, 19:59#439301
Samma här! Hoppas det inte hänt något tråkigt @dexxaz
Jole skrev:Väntar fortfarande på fortsättningen...
Samma här! Hoppas det inte hänt något tråkigt @dexxaz
Det som inte kan lagas med silvertejp är inte värt att lagas
mån 25 maj 2020, 22:17#646664Lever fortfarande trots 3 veckor i respirator.. :}
Bandvagnen är körbar och har använts till sex-sju tunga jobb, bla. en 1710 beredare med hytten stickande upp ur en myr...
Har haft häcken full i några år med andra jobb som reparatör, det är tungt satan att släpa vajer i skogen... Har eg slutat jobba och är pensionär nu.... Tittar in på fotat med långa mellanrum, väldigt långa....
Ha det/ Dexx
Bandvagnen är körbar och har använts till sex-sju tunga jobb, bla. en 1710 beredare med hytten stickande upp ur en myr...
Har haft häcken full i några år med andra jobb som reparatör, det är tungt satan att släpa vajer i skogen... Har eg slutat jobba och är pensionär nu.... Tittar in på fotat med långa mellanrum, väldigt långa....
Ha det/ Dexx
Född Nyfiken....
tor 28 maj 2020, 22:59#647232
Välkommen tillbaka, måste varit en kämpig tid. Hoppas att vi kommer få se mer av dig och dina projekt nu då, när du har mer tid. Den ser verkligen jättefin ut.
Använda en ATV för att dra vajern i skogen?
Dexxaz skrev:Lever fortfarande trots 3 veckor i respirator.. :}
Har haft häcken full i några år med andra jobb som reparatör, det är tungt satan att släpa vajer i skogen... Har eg slutat jobba och är pensionär nu.... Tittar in på fotat med långa mellanrum, väldigt långa....![]()
Ha det/ Dexx
Välkommen tillbaka, måste varit en kämpig tid. Hoppas att vi kommer få se mer av dig och dina projekt nu då, när du har mer tid. Den ser verkligen jättefin ut.
Använda en ATV för att dra vajern i skogen?
//Henke månskensskogsbonde
fre 29 maj 2020, 04:37#647240Själv åker man bara delvis bv 202.mad max stuket beror på att den är byggd på det skrot jag hade hemma.och tunn plåmbok förståss.lite vindfällen har jag fått ut iaf dit traktorn ej sluppit
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
lör 18 jul 2020, 14:19#656833Bilder på bärgaren?
Arbete renar själen, blodet och sinnet
Di säg att bjärn o järv fatter tycke för varann om månen står full i juli månas siste vecka, o avkomma blir en bjärv. Ett sint å plåget djur. Bortstött från de sina, tror den sig vara en människa och lär sig gå på två ben.
Di säg att bjärn o järv fatter tycke för varann om månen står full i juli månas siste vecka, o avkomma blir en bjärv. Ett sint å plåget djur. Bortstött från de sina, tror den sig vara en människa och lär sig gå på två ben.

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).