Små skogsmaskiner och övriga maskiner
FILMER - Mindre skogsmaskiner

tis 06 nov 2018, 07:21#532161 Verkar vara en kina hjullastare med band med en otrolig frigångshöjd. Komplettera med ett skördaraggregat och du har en combimaskin.
tis 06 nov 2018, 07:30#532162Vi stötte på den här på Metko-mässan i Finland. En Kina-hjullastare som någon satt bandställ på. Sedan hängt en skogsvagn bakom. Mer om den i det här inlägget:
Torbjörn Johnsen - FinnMetko 2018 - årets nyhetsmässa i skogen?
Torbjörn Johnsen - FinnMetko 2018 - årets nyhetsmässa i skogen?
Re: FILMER - Mindre skogsmaskiner
tis 06 nov 2018, 19:18#532260
Väldigt smala band men klart de är långa så bärigheten blir nog bra.
Hur stor är risken för bandkrängning med så öppna bandställ?
valtra a 72 skrev:https://youtu.be/yq61W4nJIAc Verkar vara en kina hjullastare med band med en otrolig frigångshöjd. Komplettera med ett skördaraggregat och du har en combimaskin.
Väldigt smala band men klart de är långa så bärigheten blir nog bra.
Hur stor är risken för bandkrängning med så öppna bandställ?
Valtra 6550, jake monterad Moheda M65, Arbro 350M, Moheda 121 4wd
tis 06 nov 2018, 20:15#532266Fick mig att tänka på denna annons:
Finns det fler än denna Lundbergare som skördare? Klart kräver nog sin mark för att funka. Salixodlingar kanske?
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Finns det fler än denna Lundbergare som skördare? Klart kräver nog sin mark för att funka. Salixodlingar kanske?
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
//Henke månskensskogsbonde
mån 07 jan 2019, 16:29#542740Jag bytte skotare i somras och i den har jag bakkamera och det tog några dagar innan jag lärde mig lite på den men nu är det underbart att backa sig ut ur beståndet utan att behöva vrida sig.
"For a successful technology, reality must take precedence over public relations, for Nature cannot be fooled"
- Richard Feynman
- Richard Feynman

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).