Man blev ju inte mindre sugen på en 25a när en sen denna på Klaravik till salu. Är det de små eller stora däcken på den?
landet är min vardag, med både skogsbruk och jordbruk. ta inte min vardag från mig Stockholmare och övriga betongråttor!

tallifjant skrev:Fina högar du har liggandes där!
Man blev ju inte mindre sugen på en 25a när en sen denna på Klaravik till salu. Är det de små eller stora däcken på den?
80-90 skrev:Vad gjorde att du köpte en kranman å inte en alstor??
Vedproducent skrev:80-90 skrev:Vad gjorde att du köpte en kranman å inte en alstor??
Det är fina maskiner båda. Men jag vill köra mycket 2:a gallringar också. Där är kranens styrka och aggregat klart mycket bättre. Lyfter 700 kg på fullt utlägg vilket är nästan dubbelt mot Alstorn. Min terräng är förhållandevis snäll så jag tror jag klarar mig bra. Har en bärgningsvinsch monterad om det skulle krångla till sig. Hytten i Kranman är väldigt tyst och trevlig. Sen är den lokalproducerad här i Bullaren och det finns ingen som gjort mer för bygden här än Åke på Kranman och nu får han ju också god hjälp av sina två duktiga pojkar Magnus och Björn.
Alstorn har sin plats i 1:a gallringar och besvärlig terräng. Så det får bli det jag kommenterar om det. Ibland måste man välja och detta blev mitt beslut.
JerryH skrev:Härligt!
Så, då behöver jag ju inte ens försöka komma ihåg att ta några bilder till min tråd, då sköter du 620 här med ju! =P