ons 18 dec 2024, 21:20#865538Vimek 620 har brytbultar i stödbenen. Fyra bultar kostar 90 kronor. Mycket lätt att glömma fälla upp stödbenen, dock. Drabbade mig åter för några dar sedan. Bra styrka i kranen, men utan stödben går det ju inte. Måste köras med viss försiktighet i tuffare terräng. Svår att backa, men det går bättre.
Har även en 1972 Hemek 650, den funkar också bra med P25an. Kräver bredare stickvägar givetvis. Gillar inte sidolut och skall helst köras framåt.
Små skogsmaskiner och övriga maskiner
Kranman P25, bästa köp?
Den här tråden har en sammanfattning på första sidan.

ons 18 dec 2024, 21:24#865539
Då är något fel dimensionerat och/eller av fel stålkvalitet!
Jag känner inte igen problembilden som du målar upp.
MVH
Alias
Skogsola skrev:Har för mig att har man en vagn med enkel balk så bryter man sönder den om man inte använder stödbenen. Även om man har lass på, vatten i däcken och tung drivning. För att kraften kommer i ramen istället för i marken. Men som sagt, det kanske bara är något som jag fått för mig.
Då är något fel dimensionerat och/eller av fel stålkvalitet!
Jag känner inte igen problembilden som du målar upp.
MVH
Alias
"Investera i mark, jag har hört att det inte tillverkas längre!"
-Mark Twain
-Mark Twain
ons 18 dec 2024, 21:29#865540Även jag kör med en äldre traktor (valmet 604) och en 9 tons driven moheda vagn . Funkar kanon för min del.
Har kört ca 30 h med min p25 o är helnöjd, fantastisk maskin.kör i en andragallring där större maskiner har kört i första gallringen, så det är bara att följa i de gammla spåren.
En annan fråga till er som kör p25 ,
Har ni gjort några ändringar lr byggt på nåt som ni tycker fattas. Typ belysning ?
Har kört ca 30 h med min p25 o är helnöjd, fantastisk maskin.kör i en andragallring där större maskiner har kört i första gallringen, så det är bara att följa i de gammla spåren.
En annan fråga till er som kör p25 ,
Har ni gjort några ändringar lr byggt på nåt som ni tycker fattas. Typ belysning ?
ons 18 dec 2024, 22:11#865543Jag har belysning på min från början. Har inte gjort några justeringar eller tillbyggen än, tycker maskinen är ganska enkelt och bra byggd från start.
tor 19 dec 2024, 07:12#865556Nejdå. Enbart efter varje helg. Vill inte ha den ståendes i skogen under veckorna.
tor 19 dec 2024, 21:29#865628Godkväll,
Stötte på patrull ikväll när jag skulle byta oljefiltret… gick fasiken inte att få loss, trots filterverktyg, bälten och remmar gick skiten sönder… någon annan som varit ute för detta problem?
Stötte på patrull ikväll när jag skulle byta oljefiltret… gick fasiken inte att få loss, trots filterverktyg, bälten och remmar gick skiten sönder… någon annan som varit ute för detta problem?
tor 19 dec 2024, 22:07#865637Kommer inte ihåg att det varit ett problem. Men det ska ju inte återanvändas. Så går det inte med våld så går det med mera våld. Stor polygrip eller rörtång.
tor 19 dec 2024, 22:11#865638Mmm… testade det och blir bara småbitar kvar
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
tor 19 dec 2024, 23:10#865644Här är några tips. Det är packningen mot blocket som fastnat så försök få loss den med någon lite skruvmejsel eller något.
https://se.diycarserviceparts.co.uk/blo ... il-filter/
https://se.diycarserviceparts.co.uk/blo ... il-filter/
tor 19 dec 2024, 23:10#865646Längst in på filtret sitter en ring av solidare material. Där sätter du an en huggmejsel och knackar lite.
fre 20 dec 2024, 11:42#865667Vrider du åt rätt håll?
Det krävs ändå lite våld för att ett filter ska se ut så.
Det krävs ändå lite våld för att ett filter ska se ut så.
Förargelsen över dålig kvalité varar längre än glädjen över ett lågt pris
fre 20 dec 2024, 19:13#865694Tänk på att aldrig dra åt ett oljefilter med något annat än handen, verktyg ska endast användas vid lossning, aldrig vid montering.

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).