ons 12 sep 2007, 21:12#11582
Nu kanske jag är dum, men ägs inte Linhai till stor del av Yamaha? Vill minnas att jag hört det iaf.
Men det har ju inget med kvaliten att göra, för det lär väl bara vara ett sätt för yamaha att komma in i lågpris segmentet av marknaden också.
Hatr även hört något om att stiga testade motorer från linhai till sina gräsklippare och de lär ha varit rent bedrövliga med en livslängd på typ 25 timmar. Men hur mycket sanning det ligger i det vet jag inte. Men jag har hört det iaf. Nu är det ju inte samma motorer som sitter i atv maskinerna som gräsklipparna, men det kanske ger en "hint" om vilken kvalite man kan förvänta sig.
Nä köp en beg kvalitetsmaskin av någon av de stora märkena, det lönar sig nog.
Servo kan nog vara bra att ha i skogen, har aldrig testat någon, men kan tänka mig att det kan förenkla en hel del. Kör själv vimek och det kan vara ett h-vete om hjulen slår mot någon stubbe eller sten.
Vimeken har ju också gräsklipparmotor från briggs & Stratton, men den räcker till. I framkomlighet är den ju överlägsen vilken atv som helst. Om det inte är blött, då är de smala hjulen skitdåliga, men det finns ju dubbelmontage, men det tror jag inte är mer än en nödlösning.
Sedan sliter vimeken bakdäcken ganska så bra har jag märkt, men det kan ju bero på att jag tidigare körde utan drivning på vagnen och det blev en hel del onödigt slirande
Vimeken är dock onödigt dyr, men räknar man vad en beg vimek kostar och jämför det med en atv med vagn som har "hjälpdrivning" och hydraulkran så är den inte mycket dyrare.
Med driven vagn äker man med fullt lass på ställen som jag inte tog mig fram på utan vagn, helt klart suveränt med driven vagn, dessutom har man ju lite hjälp med broms i nerförsbackar, kunde bli riktigt spännande när man hade fullt lass och åkte i branta backar, riktigt spännande skall man kanske tillägga