Logistik, Transport

Köparen har all makt

18 inlägg 7858 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Köparen har all makt

ollonet  
#102183 Gör mina egna prislistor för massaved. Kan då ha en prisvariation mellan längd och diameter. Datorn drar själv ut sista bit till mintopp. Förövrigt medellängd 4,80 på min massaved för att optimera skotaren. har tyvärr inte riktigt maxlass ändå när det är klent.

Användarvisningsbild

Re: Köparen har all makt

Pidden  
#102184 Vi kör fallande massaved på Sydved (distrikt Älmhult) och då ligger snittet på 4-40-4.60 (gran) 4.0-4.60 (gran/barr)men allt mellan 3.0 -5.50 tolereras... :smile: Så jag förstår inte riktigt varför mellanskogs köpare är så "känsliga" med längder :roll: :???: , Här nere har iallafall inte vi fått några klagomål eller något påpekande om längder från åkarna.... Dom tutar och kör in virket som kommer fram till bilväg utan knussel... :P

Avatar Fallback

Re: Köparen har all makt

ollonet  
#102191 Kör på sydved distrikt ASPA. Samma här att är det mellan 3 och 5,5 är det bara ock tuta och köra.

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).