sön 22 mar 2020, 22:27#633127
Jag har dock agerat som jag skriver med både nätbolag och kommun mm alla har fått betala för sig, och ibland kraftigt för sina dumheter, bara för att man har servitut, så har man inte rätt att förstöra utanför området där servitutet gäller.
Tro mig, man kan neka dem att ens åka över marken för att hämta en stolpe..det fick jag lära mig av min advokat som jag tagit hjälp av många gånger..
Varför stå och böja sig för bolag som vill en illa, eller bara är ute efter att köra över en?
1000 kr i ersättning,, glöm det minst en nolla till i den summan.
Det är att man agerat som man gjort som gör att man kan begära en rejäl summa, vem ska stå för kostnaden att återbeskoga?
Eller markbereda? Ska man bara ta den då menar ni? Säkert...silkesvantar...
För vadå? För att ett nätbolag ytterligare ska komma undan att göra rätt för sig?
Det ska kosta att ersätta med likvärdiga träd eller plantor som växte där innan detta skedde, inte vad det kostar enligt en mall på ett försäkringsbolag, de vet inte mycket.
Allt under ett basbelopp är som gratis för dem.
Sitter just nu med en skrivelse åt en vän, där ett skogsbolag körde rakt över hans mark och förstörde stora delar av en plantering, och även en kant av en myr.
Ska jag bara säga till min vän, nä nä på med silkesvantarna så blir det bra, eller så kör vi på mitt sätt?...
Valde mitt sätt, begär 30.000 kr på faktura för att återställa och markbereda, plantera.
Eller så blandar vi in myndigheterna, bara att välja...
Vad jag förstått av samtalen så verkar det gå hans väg...
Poängen är, har man inget avtal eller godkännande att göra som man gjort, då sitter man där man satt sig om det går fel.