Logistik, Transport

Timpris för sladdning av skogsväg?

21 inlägg 18200 visningar 7 följer Svara, dela mm...   

Re: Timpris för sladdning av skogsväg?

alias  
#859787 Hade ett minne av att vi diskuterade detta här på forumet för inte så länge sedan och tråden nedan m.h.a. sökfunktionen:

Timpenning vägsladdning

MVH
Alias

Användarvisningsbild

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
Valtra skrev:Hade någon sladdat skogsvägarna här för 815kr/tim med hyvel till traktor så kommer aldrig han tillbaka mer hit iallafall. Det är ett par hundringar per timme för mycke enligt mig

Då är du för snål.

alias  
bengt.a skrev:
Valtra skrev:Hade någon sladdat skogsvägarna här för 815kr/tim med hyvel till traktor så kommer aldrig han tillbaka mer hit iallafall. Det är ett par hundringar per timme för mycke enligt mig

Då är du för snål.

Nog har timpriserna för maskiner stigit en del sedan Valtras inlägg skrevs för 13 år sedan.

MVH
Alias

Användarvisningsbild

Antevante87  
#860872 860kr/h tar jag vid sladdning åt skogbolagen.

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#860873 Finns alla varianter på det där. Handlar det om en värstingtraktor med treskärig sladd med egen hydraulik? Eller en grålle med blad? Vad kostar en riktig väghyvel? Det kan jag kolla förresten. Återkommer.

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#860943 Har kollat. Betalade 1537:- / tim för en väghyvel. I så fall så är ett rejält traktorekigage konkurrenskraftigt under rätt förutsättningar. Däremot inte en grålle.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).