tvilling skrev:Jag har en Valtra 700 framför hypro 450 och det fungerar.
Traktorn blir lätt men med frontlastare och frontvikter så går det. För att komma till området där jag är nu så ska jag upp för en riktigt brant backe innan jag är framme och då har jag med mig skopan med sågar, bränsle, ved å annat massa mokkel. Då är det inga problem att smyga uppför och sedan knäpper jag av skopan med alla sakerna intill där jag hugger 👍
Boman skrev:Sen beror det på hur din skogsmark ser ut är det väldigt kuperat eller blött. Då kanske det passar sig med en 300. Annars är 450 en bra maskin. Ja kör en 300 och det funkar kanonbra har en del blöta partier. Tycker 450 väger för mycket. Har en valmet 755 framför.
hakki skrev:[quote="]
Är du nöjd med 300:an o valtran,bra kombination antar jag?siktar på nåt liknande själv i framtiden..hur brett mellan vägarna gör du i gallering?[/quote][/quote][/quote]
tvilling skrev:Betydligt bättre och man "backar sig ju fram" när man gallrar och hugger. Tycker faktiskt att det är en stor fördel med 450'in att man lyfter riset bakom traktorn med kranen för att sedan köra på. Blir ofta jäkligt bra bärighet, inte minst när man sen ska skota ut virket.