tor 23 feb 2017, 22:37#440391
Ja, det blev tydligen för mycket för en av våra mer framträdande högeryttrar, han har sagt upp sig från forumet. Vilket han förmodligen inte hunnit få verkställt innan jag bannlyste honom.
Så har det klagats på att jag framför mina egna åsikter och att forumet borde vara politiskt oberoende.
Det som skrivs i den här tråden är vad Skogsforum står för och inte mina egna åsikter, även om de sammanfaller. Om det som framförs här inte accepteras så kontakta ägarna av forumet, Fredrik och Torbjörn.
Skogsforum är politiskt helt oberoende. Skogsforum är däremot inte politiskt neutralt och det finns inget som säger att vi måste vara det heller. Forumet tar inte ställning i partipolitik och har inga bindningar till någon politisk organisation, men vi tar bestämt ställning emot den trångsynta högernationalismen och mot alla dess yttringar i form av främlingsfientlighet, islamhat, vetenskapsfientlighet, falska nyheter och konspirationstänkande.
Det är kanske formellt en skärpning av den regel som gällt som omfattat förbud mot diskussion av invandringspolitik. Det var just då problemet. När nu högerrörelsens samhällsfientliga argumentation inom andra områden börjar sippra in på forumet så agerar vi hårt.
Skogsforum kommer aldrig att bli en plattform för högerpopulistiska skriverier, vare sig det handlar om invandring, klimat eller falsk samhällsinformation av något slag. Dessutom är all form av politisk propaganda otillåten, oavsett inriktning.
Diskussion om politiska sakfrågor som berör alla de verksamhetsområden som ligger inom Skogsforums ramar är givetvis både tillåtna och välkomna.
2CVtrac (1951-2012), Homelite ZIP-6 (1960), Homelite SXL-12 (1964), Brumi tvåhjulstraktor (1965), Bolens jordfräs (1968), Gilson 55257 (1981), Jonsered 621 (1972), Jonsered 520 SP (1984), Partner 4200 (2007)