Skogsmiljö och Trädlära

Jämtlands skogsägare! Klimatanpassar ni?

11 inlägg 2902 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Jämtlands skogsägare! Klimatanpassar ni?

Moa Malmberg  
#826368 Hej Jämtlands skogsägare!

Här finner du en webbenkät som undersöker hur Jämtlands privata skogsägare arbetar med skogliga klimatanpassningar.
Syftet med studien är att öka kunskapen om hur skogsägare planerar och förvaltar sin skog utifrån effekterna av den pågående klimatförändringen.

Jag heter Moa Malmberg och läser tredje året på Landskapsvetarprogrammet på Högskolan Kristianstad och skriver just nu mitt examensarbete. Jag skulle vara tacksam om du som skogsägare i Jämtlands Län ville besvara denna webbenkät som tar ca 10 minuter att genomföra.

Deltagandet är frivilligt och helt anonymt men hjälper mig enormt med att skapa kunskapsunderlag för skogsägares upplevelser och arbete med klimatanpassningsåtgärder.

På denna länk når du enkäten men du kan också skanna QR-koden nedan och besvara den via din mobil eller surfplatta. https://evasys.hkr.se/evasys/online.php?p=skogsbruket

Vid frågor angående undersökningen är du välkommen att höra av dig till mig. Kontaktinfo finnes i enkätens start.
Enkäten är öppen till 31/1-24.

Tusen tack för din tid.

Ma råkes!
/Moa

TS
Användarvisningsbild

Re: Jämtlands skogsägare! Klimatanpassar ni?

Ove Lindberg  
#826376 Jag tror inte Jämtlands skogsägare påverkar klimatannpassningar globalt .

Användarvisningsbild

Moa Malmberg  
#826377 Nej sett ur ett globalt perspektiv krävs det nog mer än vad enbart skogsägare i Jämtland kan åstadkomma, men ur syftet till min studie så ligger intresset i att få veta hur privata skogsägare i Jämtland tänker och arbetar med klimatanpassning. Därav att jag enbart efterlyst dessa! 🙂

Mvh Moa

TS
Användarvisningsbild

parhal  
Ove Lindberg skrev:Jag tror inte Jämtlands skogsägare påverkar klimatannpassningar globalt .

Trist kommentar. Hjälp henne med hennes skolarbete om du har skog i Jämtland, annars var tyst!

Användarvisningsbild

Ove Lindberg  
#826386 Ursäkta
Parhal att vi har olika åsikter.

Användarvisningsbild

dagaman  
Ove Lindberg skrev:Jag tror inte Jämtlands skogsägare påverkar klimatannpassningar globalt .

Som de flesta förstår handlar det om hur klimatförändringarna påverkar din skog, inte hur din skog påverkar klimatförändringarna...
Det bör nog alla fundera över, även du. 😉

Kan tipsa om SMHIs kostnadsfria kurser på temat:
https://www.smhi.se/nyhetsarkiv/nya-kur ... a-1.202449

Moa, kom ihaug å skriv om de resultat du får te, de skull vaera huskut grett. 👍

Användarvisningsbild

Moa Malmberg  
#827627 Tackar! 😀

TS
Användarvisningsbild

Hodal  
#827633 Och notera nu att det handlar om hela länet, inte bara landskapet Jämtland. Även skogsägare i härliga Härjedalen får besvara enkäten.

Användarvisningsbild

Moa Malmberg  
#827636 Absolut! I enkäten kommer skogsägaren få besvara i vilken kommun i länet den ägda skogen ligger, så Härjedalen är givetvis med där. 🙂

TS
Användarvisningsbild

Bax  
#827653 Japp, har svarat 🙂

Användarvisningsbild

p till p  
#838659 Den kursen gör skogen mer sårbar enligt min mening .

Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
FTG skogsvagnar
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).