Då stöden betalas ut i Euro så har dom ju pendlat en hel del i värde genom åren.
Annars skulle man vända på och betala stöd till de som odlar mat, istället för att betala stöd till alla, vem tjänar något på att man slår av gräset en gång per år?
Elis76 skrev:Oavsett verkar ingen politker bry sig om åkermarken, den inhemska matproduktionen eller bönderna.
r93 skrev:Jag har en liten åkerlapp som björken är självsådd på, har växt något galet och just nu så är virkesvärdet på åkern mer värt än dom 30-40 tusen den skulle ha inbringat på dessa 20 år, men det är här nere i Kalmar.
Då stöden betalas ut i Euro så har dom ju pendlat en hel del i värde genom åren.
Annars skulle man vända på och betala stöd till de som odlar mat, istället för att betala stöd till alla, vem tjänar något på att man slår av gräset en gång per år?
toker72 skrev:Man får tycka vad man vill men det förändrar inte faktum att regeringen inte tänker ta bort förnybart bränsle och sen har jag för mig att runt 85 % av förnybart bränsle importeras så det är en väldigt liten del som kommer från Svenska landsbygden men det kommer nog förändras nu när reduktions plikten tas bort kommer nog andelen Svenskt bränsle öka om man väljer att tanka förnybart bränsle.