sön 12 maj 2024, 19:59#843789
Badger skrev:Vilken version av klingsågen har du 7,5 eller 10kw? Satt och läste på deras sajt och funderade på om båda klarar 500 klingan eller om det krävs 10kw för den. Hur tjockt snitt gör klingorna förresten? Finns det med olika många tänder? Har olika klingor till min vanliga klingsåg och det är stor skillnad i hur mycket kraft och vilken finish det ger. Intressant att du nämner timmerfräs, det är en uppgradering som gör att bamsen lockar för jag har ett gammal timrat hus som nog kan behöva renoveras lite också.
Jag har tio kW och jag tycker mig ha sett att det ska gå att köra 500 klingan på 7,5 motorn. Det går ju ändå att reglerna matnings hastigheten.
Det finns bara en modell av klinga och jag gissar att skären inne på klingan bidrar till den väldigt fina ytan.
Det är roligt med leksaker men det gäller bara att ha tid till att använda alla grejerna.
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort,
Välkommen! Skapa konto
"For a successful technology, reality must take precedence over public relations, for Nature cannot be fooled"
- Richard Feynman