Sågverk (mindre)
Bygga eget virkestorkaggregat
mån 31 aug 2020, 23:27#664111Är det någon som har tips på en vettig (och gärna rimligt prissatt) avfuktare? Jag hade tänkt skaffa en Wood’s DS40FS, men den verkar ha utgått.

lör 04 sep 2021, 16:55#726143Jag har köpt in allt material och börjat bygga stommen, men sen kom vardagen emellan
Är framförallt sommar/sensommar som den behövs här, vintertid har jag torkmöjligheter under brorsans hus, men i år hade jag torrt virke så det räckte för sommarens projekt så har inte behövt den ännu. Men kommer bli vart det lider!
ons 22 sep 2021, 20:55#728603
Ja, jag har inte byggt mitt aggregat än , men har skaffat några lämpliga fläktar för luftcirkulation. Har köpt två stycken 2 kw byggfläktar som ska byggas om med separat bättre termostat med reglering på utsidan av torken. Cellplast har jag skaffat både beg och köpt en del nytt. Beg aluminiumplåt har jag fått som jag tänker klä utsidan med och eventuellt väggarna på insidan . Ska börja med mitt bygge av nu i vinter.
Jonkoh skrev:Hur gick det sen?
Byggde du något aggregat?
Funkar det bra och hur kör du?☺️☺️
Ja, jag har inte byggt mitt aggregat än , men har skaffat några lämpliga fläktar för luftcirkulation. Har köpt två stycken 2 kw byggfläktar som ska byggas om med separat bättre termostat med reglering på utsidan av torken. Cellplast har jag skaffat både beg och köpt en del nytt. Beg aluminiumplåt har jag fått som jag tänker klä utsidan med och eventuellt väggarna på insidan . Ska börja med mitt bygge av nu i vinter.
TS
ons 22 sep 2021, 20:57#728604Om det är någon här som har en sauna 2kw eller 4kw, så skulle jag vara intresserad av att få reda på fläktens diameter,varvtal, fläktmotornseffekt.
TS

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).