Skogsekonomi

"Barkborremark"

5 inlägg 1458 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

"Barkborremark"

Calle79  
#788509 70 ha säljes i Sveriges mitt för precis över 10 KSEK per ha. Det står inte rent ut - men enligt skogsbruksplanen måste inga föryngringsaktiviteter utföras i närtid - så jag antar att den är föryngrad, troligtvis inte genom plantering. 1700 m3sk virkersförråd, så finns ju nästan inget virke på tomten, borren har gått hårt åt, trodde inte de var så elaka uppe i norr. Hur jämförbart är detta med att köpa ett skifte där total slutavverkning nyligen gjorts, som självföryngrats?

https://carlssonring.se/objekt/gard/CMLANTBRUK5AU2KBGDVJ9DPEAV/



   TS
Landshypotek Bank
Avatar Fallback

Re: "Barkborremark"

isteskog  
#788520 Det fanns väl återväxtåtgärder att göra? SCA skulle göra det om jag inte läste fel, hoppas det följer med den ev nye ägaren också!

Användarvisningsbild

Re: "Barkborremark"

Calle79  
#788523 Ja det stämmer, på 6 ha. ”På säljarens ansvar” ja, man får hoppas det inte faller på köparen…

Billigare mark får man ju leta efter. Är ju så man undrar, exv på kvaliteten på ungskogen

   TS
Avatar Fallback

Re: "Barkborremark"

isteskog  
#788528 Såg ut att finnas akut röjning .....

Användarvisningsbild

Re: "Barkborremark"

Sjögården  
#788558 Med arronderingen i den byn vore det i det närmaste tjänstefel att inte någon av grannarna köper.
Kollade kartan och inser att en bra ägofigur har sitt värde..😉

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).