Skogsekonomi

Tips på redovisningskonsult

8 inlägg 4181 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Tips på redovisningskonsult

ujja  
#774860 Jag skulle behöva tips på en bra redovisningskonsult som kan göra bokslut och deklaration för skogsägare, jag bor i Umeå men egentligen så bör väl en sån tjänst lika bra kunna skötas på distans. Det rör sig om ett fåtal verifikat per år men då jag planerar en avverkning behöver jag hjälp.
Ni som köper en sån tjänst, har ni fast pris eller löpande räkning?
Hur är det med de företag som är verksamma i sektorn tex Norra Skog, Ludvig eller Areal är dom för dyra för små verksamheter?
Någon som kan rekommendera en bra person här eller i ett personligt meddelande.



   TS
Landshypotek Bank
Avatar Fallback

Re: Tips på redovisningskonsult

Sandström87  
#774945 Tror att Norra Skog är relativt billig. Ring och hör med dom

Avatar Fallback

Re: Tips på redovisningskonsult

hfab  
#775040 Du har PM

Användarvisningsbild

Re: Tips på redovisningskonsult

OlaKarlsson  
#788436 Hejsan,

Hur gick det, hittade du någon bra?

Jag har samma problem, skulle behöva hjälp med redovisning och bokslut/deklaration men jag är i Östergötland med mark i Småland.
På distans funkar ju dock som sagt helt ok om de är vana att jobba på det sättet.

Jag brukade ha LRF konsult i en hel del år, ja der var lite dyra men kunde sina saker och var hjälpsamma. Sedan de omvandlades till Ludvig har det dock bara gått utför här lokalt i alla fall. Nu har de gett mig en junior konsult som inte ens kan skogsekonomi utan bara vanlig företagsekonomi, så det känns som det är dags att hitta någon ny.

Avatar Fallback

Re: Tips på redovisningskonsult

ujja  
#788440 Hejsan, jag fick hjälp lokalt.

   TS
Avatar Fallback

Re: Tips på redovisningskonsult

Sörlänningen  
#803553
OlaKarlsson skrev:Hejsan,

Hur gick det, hittade du någon bra?

Jag har samma problem, skulle behöva hjälp med redovisning och bokslut/deklaration men jag är i Östergötland med mark i Småland.
På distans funkar ju dock som sagt helt ok om de är vana att jobba på det sättet.

Jag brukade ha LRF konsult i en hel del år, ja der var lite dyra men kunde sina saker och var hjälpsamma. Sedan de omvandlades till Ludvig har det dock bara gått utför här lokalt i alla fall. Nu har de gett mig en junior konsult som inte ens kan skogsekonomi utan bara vanlig företagsekonomi, så det känns som det är dags att hitta någon ny.


Jag är i detta läge. Jag har alltid använt mig av LRF/Ludvig, men nu tycker jag att är för dåliga helt enkelt, särskilt med tanke på det rätt väl tilltagna priset. Så jag försöker hitta någon ny. Vem skall man prata med? Areal?

Användarvisningsbild

Re: Tips på redovisningskonsult

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#803560 Kolla med dina grannar, och andra skogsägarkompisar i närheten, brukar kunna ge lite tips på bra hjälp.

Sen tror jag att både Areal, Ludvig o co, Södra (tror jag har denna tjänsten med nu) och små enmansföretag alla kan göra bra jobb, gäller bara att man får hjälp av rätt person.

Avatar Fallback

Re: Tips på redovisningskonsult

mikael_s  
#855253 Ah, som vanligt borde man läsa mer på skogsforum! Fler som redan hade dåliga erfarenheter med Ludvig & Co. Jag visste inte att de hade blivit så mycket sämre, jag trodde bara att de hade bytt namn. Men det verkar vara ett helt annat fokus nu än tidigare då det var LRF Konsult. Jag fick också hjälp av en mindre erfaren, och sedan en faktura på dubbelt upp från förra året. Varning för ny prispolitik, Ludvig & Co

Så nu letar jag också efter ett bättre alternativ. Västra Kronoberg/Halland/Skåne

OlaKarlsson skrev:Jag brukade ha LRF konsult i en hel del år, ja der var lite dyra men kunde sina saker och var hjälpsamma. Sedan de omvandlades till Ludvig har det dock bara gått utför här lokalt i alla fall. Nu har de gett mig en junior konsult som inte ens kan skogsekonomi utan bara vanlig företagsekonomi, så det känns som det är dags att hitta någon ny.

Sörlänningen skrev:Jag är i detta läge. Jag har alltid använt mig av LRF/Ludvig, men nu tycker jag att är för dåliga helt enkelt, särskilt med tanke på det rätt väl tilltagna priset. Så jag försöker hitta någon ny. Vem skall man prata med? Areal?

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).