fre 25 dec 2020, 22:32#689417Hej!
Kan jag tillfälligtvis låna från mitt skogskonto, t.ex. 30 000 kronor, och sedan betala tillbaka summan samma år? Skulle jag behöva redovisa det?
Mvh
Mai
Skogsekonomi
Låna tillfälligt från mitt skogskonto
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in TS

lör 26 dec 2020, 14:37#689481Skogskonto är oskattade pengar, tar du ut pengar därifrån skall de tas upp till beskattning.
Pengar på virkeslikvidkontot är normalt skattade pengar. Uttag från kontot medför i sig ingen beskattning.
Pengar på virkeslikvidkontot är normalt skattade pengar. Uttag från kontot medför i sig ingen beskattning.
lör 26 dec 2020, 21:59#689558För övrigt är det rena dumheterna att spara pengar på ett skogskonto OM man inte förväntar sig att längre fram kvitta dessa mot UTGIFTER i rörelsen.
Tvivlar du kan du bara se hur börsen gått under senaste 10 års perioden.
Tvivlar du kan du bara se hur börsen gått under senaste 10 års perioden.
mån 24 maj 2021, 20:56#714111Tack för rådet. För att alltid ha en ekonomisk kudde som kommer att försäkra mig vid force majeure bestämde jag mig för att få ett kreditkort, vilket jag fick reda på på webbplatsen https://bastakreditkort.se/kort/collector-bank/easyliving Detta är ett av de två ledande korten på den svenska marknaden, och du kan betala för det i butiker som använder denna betalningsmetod. Easyliving är lämpligt för dem som ofta använder kreditkort i sin dagliga verksamhet.

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).