Priser måste bestämmas utifrån de förutsättningar som gäller då affären görs.
- Richard Feynman
hlb skrev:Södra sa 405 i går på möte, men det var inklusive volymtillägg. Efterlikviden blir bra, alla bruken går för fullt nu.
hlb skrev:Södra sa 405 i går på möte, men det var inklusive volymtillägg. Efterlikviden blir bra, alla bruken går för fullt nu.
phh skrev:Underröjer/röjer just nu en plantering och har bestämt mig för att samtidigt såga ner och lämna kvar 1a gallrings veden i skogen upp till ca 7-8 cm och på samtidigt flytta fram maskinell gallring några år. Risker - möjligheter? Det känns bra att inte behöva arbeta med massaveden sålänge det inte är lönsamt att lägga tid på att köra ut den till avlägg.
welle1981 skrev:Pratade precis med en som kör timmerbil åt södra å den vecka ”stängde ”södra sågverken för att bilarna skulle köra bara massaved
till Mönsterås
Undra var gränsen går innan priserna höjs om det nu finns någon gräns?
Hos mig själv åker massaveden i flishögen av mitt leveransvirke i år då jag inte tycker det är värt extra arbetet det innerbär med kvistning till priset är bättre
bgsentr skrev:welle1981 skrev:Pratade precis med en som kör timmerbil åt södra å den vecka ”stängde ”södra sågverken för att bilarna skulle köra bara massaved
till Mönsterås
Undra var gränsen går innan priserna höjs om det nu finns någon gräns?
Hos mig själv åker massaveden i flishögen av mitt leveransvirke i år då jag inte tycker det är värt extra arbetet det innerbär med kvistning till priset är bättre
Finns det att hämta då? Eller är det ett logistikproblem?
Det kanske rent av är så att timret går till flishuggen, har ju hänt förr!